Odpowiedź chińskich konsumentów na nowy smartfon Apple była niezwykła i pozwoliła ustanowić nowy rekord sprzedaży w Chinach – komentował szef Apple Tim Cook.

Jak dodaje serwis latribune.fr, Apple ma nadzieję zwiększyć liczbę klientów w Chinach dzięki dostępowi do bazy abonentów największego operatora komórkowego Państwa Środka – China Mobile. Gigant ten dysponuje siecią ponad 700 mln abonentów.

Zadanie to jednak może nie być wcale takie łatwe. Kilka dni temu dyrektor wykonawczy China Mobile Li Yue ogłosił, że nie doda iPhone’a do oferty największej bezprzewodowej sieci telekomunikacyjnej na świecie zanim nie zostaną wprowadzone zmiany w umowie spółek na korzyść jego firmy. „Model biznesowy i udziały w zyskach wymagają dalszych negocjacji” – powiedział Li podczas konferencji w Guangzhou.

To, co jak dotychczas nie udało się Apple, udało się Nokii. Fiński gigant telekomunikacyjny dogadał się z największym chińskim operatorem China Mobile, który zdecydował się wprowadzić do swojej oferty smartfon Nokia Lumia 920T z systemem operacyjnym Windows 8.

Reklama

Jak dotychczas, Apple ma dostęp do 380 mln abonentów dwóch pozostałych chińskich operatorów – China Unicom oraz China Telecom.