Według niego. termin premiery gry - zaplanowany na 12 marca 2013 r. - jest niezagrożony, co powinno przełożyć się na najlepsze w historii wyniki spółki.

"Rano wysłaliśmy do firmy Sony grę Sniper: Ghost Warrior 2 do certyfikacji w Europie, a wieczorem zrobimy to w USA. Wszystko więc wskazuje na to, że premiera naszego nowego produktu na wszystkich najważniejszych rynkach sprzedaży odbędzie się zgodnie z zapowiedzią - 12 marca 2013 roku" - powiedział agencji ISBnews Tymiński.

Wcześniej spółka kilkakrotnie przekładała datę premiery informując, że opóźnienia wynikają m. in. z rozwoju dodatkowych elementów gry oraz przedłużonego okresu wewnętrznych testów jakości produktu. Teraz wszystko jest już na dobrej drodze.

"Proces certyfikacji trwa ok. 10 dni, ale z reguły otrzymuje się go za drugim podejściem, po wprowadzeniu poprawek zasugerowanych przez Sony. Jednak liczymy, że nawet gdyby cały proces udało się przejść za drugim podejściem, to i tak spokojnie zdążymy do połowy marca" - powiedział prezes CI.

Reklama

Tymiński wyliczył, że proces produkcji oraz dystrybucji zajmuje łącznie do 3 tygodni, więc zakończenie certyfikacji ok. 20 lutego da spółce komfort pracy. Przypomniał także, że gra ma kosztować w normalnej wersji ok. 40 euro, a w wersji kolekcjonerskiej ok. 50 euro, a w USA będzie to odpowiednio 40 i 60 USD. Planowany nakład w pierwszej edycji to 800 tys. szt., co powinno szybko i znacząco wpłynąć na wyniki spółki.

"Pierwsza część sprzedała się w ponad 3 mln sztuk w ciągu 2 lat i liczymy, że kolejna część sprzeda się jeszcze lepiej. Liczymy także na dodatkowe dochody z dodatków, które trafią do sprzedaży bardzo szybko, bo w ciągu kilku tygodni od premiery" - powiedział Tymiński.

Prezes spółki podkreślił, że sprzedaż dodatków może wygenerować kolejne 15% zysku, ponieważ ich dystrybucja jest znacznie bardziej dochodowa. Według jego szacunków, do producenta trafia ok. 70% ich wartości, podczas, gdy przy dystrybucji samej gry sporo pochłaniają inne koszty np. opłaty licencyjne. Dlatego też City Interactiv liczy na znacząca poprawę wyników spółki w 2013 r.

"Rok 2012, choć jeszcze nie znamy oficjalnych danych, zakończymy ze stratą. Jednak liczymy, że wprowadzenia Snajpera 2 i jego dobra sprzedaż pozwolą nam zanotować najlepsze w historii spółki wyniki w 2013 r" - podsumował w rozmowie z ISBnews Tymiński.

Spółka City Interactive, działająca w branży gier komputerowych, miała 2,05 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 1,13 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 9,64 mln zł wobec 13,02 mln zł rok wcześniej.