– Emisja będzie nieduża, ograniczymy liczbę sprzedawanych akcji. Aneks w tej sprawie został już złożony do Komisji Nadzoru Finansowego. Teraz czekamy na jego akceptację – informuje DGP Michał Sapota, wiceprezes Murapolu.
Powód jest prosty. Inwestorzy ciągle chcą płacić za akcje znacznie mniej, niż oczekuje spółka, dlatego ogranicza ona ofertę. Terminów tym razem zmieniać nie będzie, bo chce zdążyć z debiutem, zanim jej prospekt straci ważność. – Rynek mocno nie docenia deweloperów, a my nie mamy przymusu zebrania kapitału po zaniżonych cenach – dodaje Michał Sapota.
Pierwotnie Murapol chciał pozyskać z giełdy ok. 48 mln zł. Teraz nie wyklucza, że na większą emisję zdecyduje się w ciągu najbliższego roku.
Opinię Murapolu podzielają inni deweloperzy, których strategie zakładają wejście na giełdę. O debiucie ciągle myśli zarząd krakowskiego Atalu, ale w tym roku na głównym parkiecie raczej spółki nie zobaczymy. – Sytuacja na GPW i ostatnie debiuty nie napawają nas nadmiernym optymizmem, ale prognozujemy, że z miesiąca na miesiąc sytuacja będzie się poprawiała. Dlatego myślimy o debiucie raczej w 2014 r. – mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atalu.
Reklama
Wejście na giełdę z 2013 na 2014 r. przesunął też warszawski Dolcan. Choć formalnie jest do tego gotowy, nie chce się spieszyć z decyzją. Jak wskazuje Tomasz Bujnowski, analityk inwestycyjny spółki, jeden z warunków to poprawa koniunktury na giełdzie, potwierdzona udanymi debiutami firm z branży.
Na tym tle wyjątek stanowi Platinum Properties Group (PPG). – O ile dla deweloperów działających na polskim rynku czas nie jest sprzyjający, to zdecydowaną większość naszych inwestycji pod względem wartości stanowi projekt w Rosji. To rynek o bardzo dużym deficycie powierzchni mieszkaniowych i stałym wzroście cen. Nie uważamy, by był to trudny okres do debiutu dla naszej spółki – ocenia Gustaw Groth, wiceprezes PPG.
Spółka szacuje wartość swojej podmoskiewskiej inwestycji na ponad 550 mln zł. Projekt zaplanowany jest na 7–8 lat, a realizacja jego pierwszego etapu powinna ruszyć jeszcze w II połowie 2013 r. Firma przed debiutem na rynku głównym giełdy chce pozyskać z emisji ok. 45 mln zł. Oferta spółki notowanej teraz na NewConnect ma ruszyć w drugiej połowie lutego.