Lista firm, które przez dwa lata będą realizować ogólnopolskie programy edukacyjne, jest bardzo długa.
W jej skład wchodzą: Amica Wronki, Energa, Faurecia Automotive Polska, DPD, Cemex, SMT Software, Sandoz Polska, Saint Gobain, Witowskie Cieplice, Infosys BPO, Polskie Zakłady Lotnicze.
Wszystko w ramach projektu „Biznes dla edukacji”, który Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) realizuje w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami. – Celem projektu jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i kadry zarządzającej na korzyści płynące ze współpracy ze szkołami, w których kształcą się ich przyszli pracownicy – mówi Anna Balcerzak-Raczyńska z departamentu rozwoju kapitału ludzkiego w PARP.
Każdy z przedsiębiorców wyłonionych w konkursie, przy współpracy z innymi firmami z sektora MSP ze swojej branży, będzie realizować odrębny program, mający na celu pokazanie, jak współpraca na linii biznes – edukacja może wyglądać, jakich narzędzi pracodawcy powinni używać, by pozyskiwać kompetentnych, dobrze wyedukowanych pracowników oraz jak prowadzić politykę informacyjną na temat potrzeb i wymagań pracodawców – dodaje Agnieszka Szefler, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Jak podaje PARP, prawie 80 proc. pracodawców poszukujących pracowników ma trudności z rekrutacją osób o odpowiednich kwalifikacjach. Z tego powodu – jak wynika z badań przeprowadzonych przez ekonomistów Uniwersytetu Jagiellońskiego – na naszym rynku pracy wolnych jest ok. 600 tys. stanowisk.
Reklama
Oprócz 11 dwuletnich programów edukacyjnych w ramach projektu „Biznes dla edukacji” we wszystkich województwach odbędą się seminaria poświęcone współpracy edukacji z biznesem. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej: www.biznesdlaedukacji.parp.gov.pl.