Rząd będzie się komunikował z firmami przez call center, czat i wirtualnego doradcę.
Ministerstwo Gospodarki chce usprawnić działanie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), którą uruchomiono w połowie 2011 r. Najpierw do systemu przeniosły swoje rejestry gminy, a od początku 2012 r. już wyłącznie za jego pośrednictwem można zarejestrować działalność gospodarczą. Tak w praktyce wygląda zapowiadane od lat „zero okienka”. Zresztą CEIDG służy nie tylko do rejestrowania działalności, lecz także wprowadzania wszelkich zmian, np. nowego adresu firmy, szczegółów dotyczących prowadzonej działalności czy jej zawieszenia. Jak się jednak okazuje, przedsiębiorcy miewają z tym poważne problemy. Nie zawsze wiedzą, jak takie zmiany mają wprowadzać. Sebastian Christow, dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej Ministerstwa Gospodarki, przyznaje, że miesięcznie do resortu wpływa około 10 tys. przeróżnych pytań i wniosków dotyczących CEIDG. Dlatego postanowiono usprawnić system pomocy przedsiębiorcom.
Ministerstwo Gospodarki właśnie wybrało w przetargu firmę, która opracuje całościowy program wspierania przedsiębiorców korzystających z CEIDG. W skład systemu będą wchodziły trzy rodzaje pomocy: wirtualny doradca (dla łatwiejszych i podstawowych problemów), czat (czyli rozmowa na żywo z urzędnikiem, który poinstruuje przedsiębiorcę w trudniejszych sprawach) oraz baza wiedzy (będzie na bieżąco uzupełniana o zagadnienia zgłaszane przez firmy). System ma być ukończony do końca listopada, a warszawska spółka InteliWISE, która wygrała przetarg, dostanie za jego opracowanie 380 tys. zł.