Agora kupi w tym celu część akcji Stopklatki, której większościowym udziałowcem jest Kino Polska TV. W tym roku Agora wybuduje też cztery kolejne multipleksy sieci kinowej Helios oraz zwiększy nakłady na produkcję filmową.
W taki sposób spółka szuka nowych źródeł przychodów, gdy główny biznes – wydawanie prasy – stale się kurczy. W 2012 r. wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły o 20,8 proc. do 202,9 mln zł. Choć wzrosły przychody radia, kina i internetu, nie uratowało to spółki przed spadkiem obrotów o 7,8 proc. do 1,14 mld zł. Mimo obcięcia kosztów o 2,6 proc. Agora wykazała 8,1 mln zł straty (rok wcześniej miała 43,8 mln zł zysku).
W tym roku – według prognoz Agory – rynek reklamy spadnie o 5–8 proc., a w segmencie dzienników – o 22–25 proc. Rynek czeka teraz na nową strategię Agory po tym, jak z funkcji prezesa zrezygnował Piotr Niemczycki, a do zarządu wróciła Wanda Rapaczyńska, wcześniej wieloletnia prezes spółki.
Reklama