Pod tą nazwą kryje się znana już na naszym rynku polisolokata, która oprócz indywidualnej ochrony na wypadek choroby lub śmierci ma zapewnić ubezpieczonemu wzrost kapitału albo chociaż zagwarantować zwrot składek. Pieniądze wpłacane na premiopolisy będą inwestowane poprzez dwa subfundusze Prudential – With-Profits Fund, które na początek Prudential zasilił kwotą ok. 290 mln zł.
– Premiopolisa będzie kluczowym produktem w naszej ofercie skierowanej do Polaków – zapewnia Abhishek Bhatia, prezes Prudential Polska. – Według badań rynkowych sześciu na 10 potencjalnych klientów byłoby zainteresowanych takim produktem – dodaje.
Sprzedażą produktów Prudentiala zajmie się ponad 100 konsultantów, którzy będą przeprowadzali analizę potrzeb i możliwości finansowych klienta. Na wzór brytyjski po spotkaniu osoba zainteresowana ubezpieczeniem otrzyma drogą elektroniczną podsumowanie wraz z oceną ryzyka i sugerowaną wysokością składki ubezpieczenia, na podstawie których będzie mogła spokojnie podjąć decyzję. Podpisywanie umów będzie w znacznej mierze odbywało się online, co przyspieszy cały proces. Firma zamierza do końca 2013 r. zwiększyć liczbę konsultantów do 350 i uruchomić 10 oddziałów w całej Polsce. Dla porównania największy polski ubezpieczyciel – PZU – ma ponad 400 placówek i zatrudnia ponad 6 tys. agentów. Mniejsza Aviva dysponuje 50 oddziałami i przedstawicielstwami oraz 2,3 tys. agentów.
Do 2015 r. Prudential ma zamiar zainwestować w Polsce 150 mln zł. W tym czasie planuje również stworzenie ok. 1,2 tys. nowych miejsc pracy. Celem jest osiągnięcie pozycji jednego z głównych ubezpieczycieli w Polsce w ciągu najbliższych 10 lat.
Reklama
Prudential ma 165 lat doświadczenia w dziedzinie ubezpieczeń. Jest obecny na całym świecie, a w skład grupy wchodzą cztery spółki: Prudential UK and Europe i Prudential Corporation Asia, Jackson National Life, działający na terenie USA oraz fundusz inwestycyjny M&G, obsługujący 26 mln klientów i zarządzający aktywami o wartości ponad 363 mld funtów. Akcje Grupy notowane są na giełdach w Londynie, Hongkongu, Singapurze i Nowym Jorku. Wartość rynkowa firmy to ponad 27,5 mld dol.