W 2012 r. Asbis miał 9,01 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 5,42 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1.744,88 mln USD w porównaniu z 1.482,08 mln USD rok wcześniej.

"Prognozowane wartości wynikają ze strategii spółki zakładającej skupienie się bardziej na wzroście zysków (brutto i netto) niż przychodów, poprzez ulepszanie portfolio produktowego spółki, zwiększanie sprzedaży marek własnych oraz prowadzenie bardziej selektywnej sprzedaży, w celu generowania wyższych marż zysku brutto" - głosi komunikat.

Przy sporządzaniu prognozy założono m.in., że pozytywny trend w popycie na największych rynkach spółki będzie kontynuowany. "Regiony krajów b. ZSRR, Europy Środkowo-Wschodniej oraz Bliskiego Wschodu osiągną przynajmniej +5% stopę wzrostu w porównaniu do 2012 roku" - podano w materiale.

Asbis oczekuje też, że stopa wzrostu największych pojedynczych rynków (Rosja i Ukraina) osiągnie przynajmniej +7% w porównaniu do 2012 roku.

Reklama

"Spółka wygeneruje zysk netto po opodatkowaniu w I półroczu 2013 roku, które jest tradycyjnie słabsze pod względem przychodów i rentowności" - brzmi kolejne założenie.

Asbis przewiduje także, że segment marek własnych (Canyon i Prestigio) będzie nadal rósł zgodnie z oczekiwaniami spółki oraz analityków zewnętrznych oraz nie nastąpią żadne istotne zmiany technologiczne.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) . Cypryjska centrala nadzoruje działalność sieci placówek, składającej się z 33 magazynów w 26 krajach.