"W ostatnim miesiącu 2012 roku w pierwszej 'dziesiątce' tylko w jednym przypadku zanotowano wzrost - Rosja (5. pozycja, dynamika 124,45 proc.). Eksport do Niemiec, głównego odbiorcy produktów motoryzacyjnych z Polski (27,75 proc.), spadł o ponad 1/4 (dynamika 73,95 proc.). Niewiele mniejszy spadek dotyczył rynku włoskiego (10,81 proc. całości, dynamika 74,20 proc.)." - głosi komunikat firmy.

Części i akcesoria, "dotychczasowy motor polskiego eksportu", zanotowały blisko 19,5-procentowy spadek - wartość eksportu tej grupy produktowej wyniosła 352,89 mln euro. Na głównych rynkach nastąpiły znaczące spadki: Niemcy (40,59% całości, dynamika 82,75 proc.), Czechy (7,64 proc., dynamika 89,21 proc.) i Francja (5,65 proc., dynamika 61,04 proc.).

Eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych wyniósł 334,58 mln euro, o 28,63 proc. mniej niż przed rokiem, podało także AutomotiveSuppliers.pl.

W grudniu 2012 r. trzecią najważniejszą grupą produktów motoryzacyjnych były nie jak dotychczas silniki wysokoprężne (110,66 mln euro, -41,91 proc.) ale pojazdy ciężarowe (119,26 mln euro, +4,36 proc.). pojazdy te stanowiły 10,93 proc. całości sektora, o 2,61 proc. więcej niż rok wcześniej.

Reklama