Mimo słabego I kw. i początku II kw., Libet liczy na odrobienie strat w kolejnych okresach roku, wynika z wypowiedzi prezesa Libet Thomasa Lehmanna.

Według niego, optymizm uzasadnia bardzo wysoki popyt po rozpoczęciu opóźnionego sezonu, szczególnie w najważniejszym dla spółki segmencie premium.

"W tym roku zanotujemy ok. 2-proc. spadek segmentu premium, a więc niezbyt dużo. Jest to więc niezła wiadomość dla Libet, który posiada 32-proc. udział w krajowym rynku premium" - powiedział Lehmann na konferencji prasowej.

Prezes dodał, że spółka jest bardzo dobrze przygotowana do kolejnego sezonu, a niemal 30% asortymentu to nowości. Dodatkowo systematycznie rozbudowywana sieć sprzedaży obejmuje już prawie całą Polskę.

"Będziemy kontynuować naszą strategię czyli systematyczne oferowanie nowych produktów i w czerwcu chcemy zamknąć ofertę na rok 2014. Kontynuujemy także rozwój kanałów sprzedaży oraz ekspansję geograficzną, zarówno w kraju, jak i za granicą" - wyjaśnił prezes.

Reklama

Libet zatrudnił już pracowników na Słowacji, wkrótce stanie się to w Czechach oraz w Berlinie, poinformował Lehmann. Libet spodziewa się więc, mimo lekkiego spadku rynku, poprawy wyników w całym 2013 r.

"Pierwszy kwartał był bardzo trudny, także kwiecień z powodu trudnych warunków atmosferycznych nie był dobry. Obecnie jednak bardzo się to poprawiło, pracujemy na 3 zmiany. Nadal jest duża presja cenowa, ale jednocześnie jest wysoki popyt, więc udaje nam się utrzymywać ceny na ubiegłorocznym poziomie" - wyjaśnił Lehmann.

Prezes zaznaczył jednak, że za wcześnie na wyciąganie wniosków na cały rok. Nie jest bowiem pewien, czy ten bardzo wysoki popyt jest efektem nadrabiania zaległości powstałych z powodu przedłużającej się zimy, czy też faktycznej poprawy na rynku.

"Na pewno widzimy, że największy popyt panuje w segmencie premium i obecnie nie jesteśmy w stanie przyjąć wszystkich zamówień. Jeżeli więc nie wydarzy się nic niespodziewanego, to w pozostałej części roku uda się odrobić stratę z I kw" - podkreślił Lehmann.

W I kw. 2013 r. Libet odnotował 7,18 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 7,61 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,09 mln zł w I kw. 2013 r. wobec 15,34 mln zł rok wcześniej.

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej i innych betonowych materiałów nawierzchniowych. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 24 liniach produkcyjnych. Łączne moce produkcyjne wszystkich ww. zakładów wynoszą ok. 14 mln m2 w skali roku (w przeliczeniu na kostkę standardową). Większościowym akcjonariuszem Libet S.A., posiadającym 54,18% akcji, jest spółka IAB Financing S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu.