Projekty te (52 miliony i 46 milionów euro z Funduszu Spójności) przewidują zakup 16 nowych składów kolejowych do obsługi połączenia na Lotnisko Chopina i Lotnisko Modlin oraz modernizację części istniejącej sieci tramwajowej między warszawskimi przystankami Wileńska, Stadionem Narodowym i Rondem Waszyngtona, na odcinku około 3 kilometrów. Warszawski projekt przewiduje również zakup 30 niskopodłogowych tramwajów.

- Są to dobre przykłady na to, jak nasze inwestycje regionalne przyczyniają się do zwiększenia mobilności naszych obywateli, zapewniając bezpieczne, energooszczędne i przyjazne środowisku warunki podróży. Projekty rozbudowy infrastruktury sprzyjają konkurencyjności i przyczyniają się do rozwoju gospodarczego – powiedział po zatwierdzeniu finansowania projektów komisarz ds. polityki regionalnej, Johannes Hahn.

>>> Czytaj też: Lotnisko Chopina w Warszawie: rusza remont pasa startowego

Dzięki realizacji projektu liczba użytkowników infrastruktury kolejowej może zwiększyć się o nawet o 2,4 miliona nowych pasażerów rocznie - wynika z szacunków KE.

Reklama

Obie inwestycje pochodzą z programu „Infrastruktura i środowisko”, w ramach osi priorytetowej „Transport przyjazdy środowisku”. Z Funduszu Spójności Unia Europejska pokryje 52 miliony z 96 milionów euro całkowitych kosztów jednego projektu, oraz 46 milionów z 69 milionów euro całkowitych kosztów drugiego projektu – czytamy w informacji prasowej.

Ze względu dużą wartość całej inwestycji (ponad 50 mln euro razem z VAT) zatwierdzanie projektów podlega odrębnej decyzji KE.