W jego ocenie, rynek jest nadal słaby, ale Emperia na tym tle wygląda dobrze i powinna zanotować wzrost sprzedaży.



"Początek kwartału był bardzo dobry, ale czerwiec pogorszył statystyki. Na wyniki II kwartału wpłynie także jednorazowy koszt uruchomienia własnego centrum logistycznego, co kosztowało ok. 3 mln zł" - powiedział Kalinowski dziennikarzom.



Prezes podkreślił, że nie może jeszcze oszacować ostatecznego wyniku finansowego, dodatkowo jako spółka giełdowa nie może podawać szacunków.



"W I kw. supermarkety zanotowały 3,4-proc. spadek sprzedaży r/r [wg Nielsena w ujęcie like-for-like], a nasza sieć Stokrotki wzrosła o 0,4 proc. Logika i nasze szacunki wskazują, że dystans między nami powinien się jednak zwiększać, choć rynek będzie globalnie słabszy" - podsumował Kalinowski.



Reklama

Emperia Holding jest notowana na GPW od 2002 r. Grupa Handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1949 mln zł w 2012 r.