"Sprzedaż zboża wzrosła 2,9x do 790.874 ton w IV kw. FY 2013 dzięki strategii spółki, polegającej na dążeniu do maksymalizacji zysków poprzez przyspieszony przerób w całym łańcuchu dostaw w otoczeniu charakteryzującym się niską marżą handlową" - głosi komunikat.

W całym roku obrotowym (tj. od 1 lipca 2012 r. do 30 czerwca 2013 r.) Kernel zwiększył sprzedaż zboża o 42,3% do 3,02 mln ton.

W IV kw. r. obr. sprzedaż oleju słonecznikowego luzem wzrosła o 8,0% r/r do 0,29 mln ton, a oleju butelkowanego - spadła o 0,8% do 24,03 mln litrów. Z kolei sprzedaż śruty słonecznika zmniejszyła się w tym czasie o 42,6% do 0,42 mln ton. Produkcja oleju butelkowanego spadła o 5,0% do 22,89 tys. ton.

W całym r. obr. sprzedaż oleju słonecznikowego luzem wzrosła o 25,6% r/r do 1,04 mln ton, a oleju butelkowanego - spadła o 17,8% do 108,23 mln litrów. Z kolei sprzedaż śruty słonecznika zmniejszyła się w tym czasie o 7,2% do 2,31 mln ton. Produkcja oleju butelkowanego spadła o 20,4% do 100,19 tys. ton.

Reklama

Kernel podał też, że w IV kw. r.obr. przeładunek w terminalach eksportowych zwiększył się o 74,5% do 0,62 mln ton, zaś w całym roku wzrósł o 77,4% do 3,21 mln ton.

Wyniki finansowe za rok obrotowy 2012/2013 spółka poda 31 października br. po zamknięciu sesji giełdowej.

Kernel Holding to producent spożywczy zarejestrowany w Luksemburgu. Większość zakładów produkcyjnych Grupy znajduje się na Ukrainie i w Rosji. Kernel wchodzi w skład indeksu największych spółek WIG20 na warszawskiej giełdzie.