"Okazało się, że marka Optimus wciąż ma bardzo silną rozpoznawalność pomimo lat nieaktywności. Było to dla nas szokiem, ale też okazją do rozwoju w segmencie, który chcemy rozwijać" – powiedział prezes AB Andrzej Przybyło na spotkaniu z dziennikarzami.

Spółka podała, że zakup jednej z najbardziej znanych marek w historii polskiego IT – Optimusa jest komplementarnym elementem strategii AB.

AB powołało do życia spółkę zależną - Optimus sp. z o.o., która będzie równolegle franszyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Na rynek trafią m.in. komputery, serwery i urządzenia sieciowe Optimusa, w planach jest także utworzenie sieci franszyzowej dla małych i średnich integratorów IT.

"Przynależność do niej pozwoli im zaistnieć na rynku lokalnych przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne, m.in. w sektorze administracji publicznie, edukacji, ochrony zdrowia, bankowym oraz w służbach mundurowych. Tu zakupy tzw. tradycyjnego sprzętu rośnie" - powiedział prezes AB.

Reklama

W ocenie spółki, model ten pozwoli wygenerować grupie AB dodatkowe przychody przy ponadprzeciętnej rentowności.

Na koniec 2014 nowy Optimus ma przekroczyć 100 mln zł przychodów.

Optimus w latach 90-tych był czołowym producentem komputerów w Polsce. Jego właścicielem był znany biznesmen Roman Kluska.

AB S.A. to największy dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Notowana od 2006 roku na warszawskiej GPW, spółka prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 15 tys. partnerów handlowych - dealerów, VAR, hipermarketów, integratorów, sklepów i hurtowni komputerowych. Grupa AB z prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, sprzętu RTV-AGD i produktów związanych z telefonią komórkową.