"Firmy inwestują w już działające placówki, uruchamiając różnego typu usługi dodatkowe, odnawiają też starsze powierzchnie. Dlatego w sumie branża na inwestycje wydaje nawet do 6 mld zł rocznie" - powiedział Faliński, cytowany przez "Rzeczpospolitą".

Gazeta zwraca uwagę, że w ciągu ostatnich 20 lat zagraniczne sieci handlowe zainwestowały już w Polsce ponad 50 mld USD, i to nie wliczając do tej kwoty wydatków na nowe centra handlowe.

"Po latach dominacji hipermarketów dzisiaj branża zdecydowanie najszybciej rozwija się, jeśli chodzi o mniejsze i średnie formaty. W przypadku największych powierzchnia samego sklepu przekraczała 2,5 tys. m2, a zazwyczaj dochodziła jeszcze minigaleria z kolejnymi sklepami. Dzisiaj na topie są sklepy o powierzchni ok. 1 tys. m2" - czytamy dalej w "Rz".

>>> Polecamy: Inwestycje zagraniczne mogą szkodzić. Ciemna strona obcego kapitału

Reklama