Jak podaje The New York Times, nowy naczelny Newsweeka Jim Impoco zapowiada, że wznowione wydanie tygodnika będzie liczyło na początku 64 strony, a sprzedaż będzie oparta na prenumeratach. Impoco stwierdził, że w nowej odsłonie, która ma ukazać się w styczniu lub lutym, Newsweekowi bliżej będzie do brytyjskiego The Economista niż do tradycyjnego rywala – magazynu Time.

Obecny redaktor naczelny poinformował, że nakład pisma w nowej formule wyniesie w pierwszym roku ok. 100 tys. egzemplarzy.

Jeszcze w 1991 roku Newsweek miał 3,3 mln czytelników. W 2010 roku pismo kupowało już 1,5 mln osób, a jego właściciel, The Washington Post, przekazał je za symbolicznego dolara miliarderowi Sidneyowi Harmanowi. Ten połączył Newsweeka z portalem The Daily Beast.

Szefową połączonych redakcji została Tina Brown, jednak fuzję trudno uznać za udaną. W październiku 2012 r. Brown poinformowała, że Newsweek będzie ukazywał się wyłącznie w formie cyfrowej, co da oszczędności rzędu 40 mln dolarów rocznie.

Reklama

Wyeliminowanie kosztów druku nie okazało się być wystarczającym rozwiązaniem. W maju tego roku właścicielem tytułu została firma IBT Media, a Tinę Brown zastąpił Jim Impoco, poprzednio związany z gazetą The New York Times.

>>> Czytaj też: Internet zabija książki i gazety, teraz ofiarą sieci padną telewizja i kino