Dom Maklerski mBanku udostępnił swoim klientom pierwszą w Polsce giełdową aplikację dla iPadów. Postanowiliśmy przetestować nową aplikację.

Co deklarują twórcy?

Mobilny serwis transakcyjny "mDM for iPad" – bo tak nazywa się aplikacja giełdowa - ma pełną funkcjonalność rachunku inwestycyjnego. Pozwala to na zarządzanie nim w dowolnym miejscu i czasie.

– Czytelny, dotykowy ekran tabletu pozwala reagować dosłownie w locie – tłumaczy Robert Kosowski, dyrektor marketingu Domu Maklerskiego mBanku.

Twórca serwisu, firma Asseco Poland, tłumaczy, że w pracach nad aplikacją inspirowała się konwencją aplikacji tabletowych, które są intuicyjne, proste i jednocześnie kompleksowe.

Reklama

Aplikacja mDM for iPad daje możliwość wykonywania wszystkich operacji wszędzie tam, gdzie mamy ze sobą iPada z dostępem do Internetu – tłumaczy Asseco.

Jak jest naprawdę, czyli wyniki naszego testu

mDM for iPad umożliwia składanie zleceń w intuicyjny, prosty sposób. Po zalogowaniu, na w pełni interaktywnym ekranie, użytkownicy aplikacji mogą sprawdzić stan swojego rachunku, aktualną sytuację rynku i przejrzeć własne zlecenia.

Złożenie nowego zlecenia, dzięki formatce OneTouch, wymaga zaledwie jednego dotknięcia. Po wybraniu odpowiedniego instrumentu formatka sama wypełnia się bieżącymi wartościami. Później wystarczy zaakceptować transakcję pojedynczym dotknięciem.

Kolejną niespotykaną wcześniej funkcjonalnością aplikacji jest tryb BEST, pozwalający na składanie zleceń oczekujących z najkorzystniejszym limitem.

Wystarczy jeden ruch palcem, aby zmodyfikować zlecenie tak, by było minimalnie lepsze od aktualnie najlepszej na rynku oferty oczekującej.

mDM for iPad umożliwia również łatwe zarządzanie portfelem dzięki przejrzystej prezentacji posiadanych aktywów w formie tabel i pełnoekranowych wykresów.

Wśród funkcjonalności aplikacji inwestorzy znajdą również kalkulację zysków i strat, możliwość uruchomienia oraz spłaty kredytu, wykonywania przelewów finansowych i zarządzania wieloma rachunkami.

Wadą aplikacji jest to, że nie zawsze, mimo zapewnień twórców, dostosowuje się do pionowego lub poziomego ułożenia tabletu.

Niedosyt może też budzić dobór kolorów aplikacji. Wszechobecna czerń powoduje, że inwestor woli widzieć kursy akcji na czerwono, a nie zielono. To dość ryzykowna opcja, bo jak wiemy, zbyt częste porażki na parkiecie lubią wchodzić w krew.

>>> Roboty zagrażają rynkowi pracy. Czy połowa zawodów przestanie istnieć?

Plany na przyszłość

W najbliższych planach DM mBanku jest wdrożenie nowej aplikacji na iPhone'y, a w dłuższej perspektywie przeniesienie aplikacji tabletowej na urządzenia oparte na systemie Android.

Na chwilę obecną mBank wyprzedza innych graczy na rynku. W konkurencyjnych bankach klienci wciąż muszą logować się przez przeglądarkę internetową.

>>> Zawód maklera już nie przyciąga. Doradcy inwestycyjni wciąż w cenie