W ramach oferty M2 Investments oferuje do 20.388.551 akcji, Tri Media Holdings oferuje do 24.044.339 akcji, Dunaville Trading oferuje do 474.756 akcji i Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy oferuje do 250.000 akcji. Z kolei podmioty, które nabędą akcje w ramach oferty będą dysponować łącznie 49,21% (całkowite wykonanie opcji greenshoe) lub 42,79% (bez wykonania tej opcji).

"Akcjonariusze sprzedający w uzgodnieniu z wyłącznym globalnym koordynatorem i po konsultacji ze współprowadzącym księgę popytu ustalili cenę maksymalną sprzedaży akcji oferowanych na potrzeby składania zapisów przez inwestorów indywidualnych w wysokości 21 zł za akcję oferowaną" - czytamy w aneksie do prospektu.

15 maja rozpoczyna się budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, która potrwa do 28 maja. W dniach 16-28 maja (ostatniego dnia do godz. 18:00) potrwają zapisy na akcje inwestorów indywidualnych. 28 maja nastąpi ustalenie i publikacja ceny sprzedaży, ustalenie ostatecznej liczby akcji oferowanych w ramach oferty oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów. W dniach 29 maja - 2 czerwca odbędą się zapisy na akcje inwestorów instytucjonalnych. 3 czerwca dokonany zostanie przydział akcji oferowanych. 11 czerwca planowany jest pierwszy dzień notowań akcji na GPW.

Inwestor indywidualny może złożyć zapis na nie mniej niż 10 akcji oferowanych, podano w informacji.

Reklama

Wyłącznym globalnym koordynatorem i współprowadzącym księgę popytu jest UBS Limited. Współprowadzącym księgę popytu są UniCredit CAIB Poland S.A. (pełniący także funkcję oferującego) oraz UniCredit Bank AG, London Branch oraz UniCredit Bank Austria AG (wyłącznie w roli gwaranta oferty). Współmenedżer oferty to Raiffeisen Centrobank AG.

Wpływy z oferty uzyskane przez Tri Media Holdings, zostaną przeznaczone na wykup obligacji, której posiadaczem jest Multimedia oraz zapłatę należnych odsetek "W związku z powyższym uzyskamy środki w kwocie równej wartości nominalnej tej obligacji (150 mln zł) powiększonej o naliczone odsetki" - czytamy w prospekcie.

"Oferta publiczna Multimedia Polska umożliwia potencjalnym inwestorom zaangażowanie się w spółkę o stabilnym modelu biznesowym i ugruntowanej pozycji rynkowej. Wysoka jakość ogólnopolskiej infrastruktury, rozpoznawalna marka oraz baza lojalnych klientów sprawiają, że z roku na rok jesteśmy w stanie generować solidne zyski i dzielić się nimi z akcjonariuszami" - powiedział prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Multimedia Polska odnotowały 12,60 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2014 r. wobec 14,40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 91,40 mln zł wobec 91,00 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 175,70 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 176,90 mln zł rok wcześniej.

Multimedia Polska zanotowała wzrost zysku netto o 44,2% r/r, do 70,7 mln zł w 2013 r., przy przychodach w wysokości 699,2 mln zł (wzrost o 2% w porównaniu do 2012 r.). Skorygowana EBITDA wzrosła w 2013 r. o 1,2% i wyniosła 355,5 mln zł.

Multimedia Polska to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów kablowych dostarczający usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.