Rok 2015 może być ostatnim, w którym polskie sklepy internetowe nie muszą rywalizować z amerykańskim gigantem z branży e-commerce Amazon.com.

Jak przewiduje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl, Amazon prawdopodobnie wejdzie na polski rynek w 2016 r.

- Będzie to przede wszystkim potężna zmiana jakościowa w usługach, która wpłynie na rozszerzenie oferty skierowanej do konsumentów. W przypadku konkurencji oznacza to wyższą poprzeczkę w zakresie jakości usług, a także spadek cen dostaw. Z pewnością wpłynie to na sytuację wszystkich operatorów działających na rynku - zaznacza Rafał Brzoska.

Prezes Grupy Integer.pl nie spodziewa się, aby po uruchomieniu sklepu Amazona w Polsce doszło do fali bankructw sklepów internetowych, ale przewiduje, że ostrzejsza konkurencja może doprowadzić część sklepów do problemów finansowych i przyspieszy konsolidację rynku e-commerce w naszym kraju. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.

Reklama