"W gdyńskiej stoczni Nauta zakończył się remont w zakresie odnowienia klasy platformy wiertniczej Lotos Petrobaltic. Wszystkie wykonane prace miały na celu zapewnienie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa pracy oraz ochrony środowiska. Platforma jest gotowa do uruchomienia wydobycia ze złoża B8. Rozpoczęcie wstępnej produkcji zaplanowano na IV kwartał br." - czytamy w komunikacie.

Po zakończeniu remontu platforma została przeholowana ze stoczni na koncesję Gaz Południe, gdzie rozpoczęto przygotowania do odwiercenia otworu rozpoznawczego B21-3.

"Czas wiercenia tego otworu to 75 dni. Jest to ostatni otwór wiercony na tej strukturze w celu określenia wielkości akumulacji gazowo-kondensatowej" - powiedział Krzysztof Kielas, dyrektor ds. wierceń w Lotos Petrobaltic, cytowany w komunikacie.

"Następnie w planie mamy wiercenie otworu B8-Z6. Jest to otwór zawadniający, ostatni z zaplanowanych do wykonania na złożu B8" - dodał Kielas.

Reklama

Po zakończonym remoncie platforma Lotos Petrobaltic otrzymała świadectwo klasy potwierdzające należyty stan techniczny jednostki. Uzyskanie przez platformę 5-letniego świadectwa klasy nadzorowało amerykańskie towarzystwo klasyfikacyjne ABS (American Bureau of Shipping).

"Zakres prac obejmował przede wszystkim remont i wzmocnienie stóp platformy, naprawę, wymianę i malowanie poszycia oraz zbiorników balastowych, a także konserwację, czyszczenie i wymianę systemu przesuwu wieży wiertniczej" - podsumował Bartosz Brosowski, dyrektor ds. techniki w Lotos Petrobaltic.

Pod koniec kwietnia br. Grupa Lotos informowała, że wyda na projekt wydobywczy B8 ponad 200 mln zł mniej niż wcześniej zakładała. Jak wówczas podano, testowe wydobycie ropy ze złoża B8 planowane jest jeszcze w tym roku. Na przełomie I/ II kw. 2016 r. planowana jest regularna produkcja.

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 28,5 mld zł w 2014 r.