Scripps Networks Interactive sfinalizował przejęcie 52,7% akcji TVN od Grupy ITI i Canal+ za 584 mln euro, podały spółki.

Firma zapłaci 584 mln euro za 100% udziałów w N-Vision, która posiada bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - ok. 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive.

Scripps Networks Interactive przejmie również zadłużenie, zarówno na poziomie Polish Television Holding, jak i TVN, o wartości nominalnej odpowiednio: 300 i 556 mln euro.

"Dzięki strategicznemu wsparciu nowego właściciela jesteśmy w idealnej sytuacji, żeby rozszerzyć nasze wyjątkowe portfolio programów, jak również zwiększyć zakres ich wykorzystania na różnorodnych cyfrowych platformach medialnych w kraju i za granicą. Cieszy nas perspektywa osiągania wspólnych korzyści ze współpracy z naszym nowym akcjonariuszem większościowym" – powiedział prezes i dyrektor generalny TVN Markus Tellenbach, cytowany w komunikacie.

Reklama

"Pozyskanie TVN jest niezwykle ważnym krokiem w realizacji strategii międzynarodowej ekspansji Scripps Networks Interactive, dzięki któremu zajęliśmy wiodącą pozycję na jednym z najważniejszych rynków mediów w Europie Środkowej" - powiedział Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes zarządu i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive.

Scripps Networks Interactive jest zobowiązany, w okresie trzech miesięcy od realizacji nabycia pakietu 52,7% akcji TVN, do ogłoszenia obowiązkowego wezwania na sprzedaż akcji TVN, aby zwiększyć swój udział w spółce do 66%. Firma ogłosiła już zamiar przeprowadzenia wezwania do sprzedaży 100% akcji TVN oraz doprowadzenia do ich wycofania z obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Cena w wezwaniu nie została jeszcze ustalona.

W związku z finalizacją transakcji, do rady nadzorczej TVN powołano trzy osoby z najwyższego kierownictwa Scripps Networks Interactive: Joe NeCastro - dyrektora ds. rozwoju; Jim Samples - prezesa Scripps Networks International oraz Cynthię Gibson - dyrektora ds. prawnych.

>>> Czytaj też: TVN sprzedany. Telewizja trafiła w ręce amerykańskiej spółki

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.