Kilka dni po sprzedaży dziennika Financial Times japońskiej grupie medialnej Nikkei brytyjski wydawca Pearson ogłosił, że zamierza pozbyć się także liczącego sobie 172 lata tygodnika The Economist, informuje Bloomberg.

Pearson dysponuje 50 proc. udziałów w The Economist Group. Sprzedanie ich pozwoli brytyjskiemu wydawcy inwestować więcej środków w wydawnictwa edukacyjne, na których firma zamierza się skupić w swojej długofalowej strategii.

Udziały Pearsona w The Economist Group są warte przynajmniej 400 milionów funtów (620 milionów dolarów). Według anonimowych źródeł cytowanych przez Bloomberga, powiększeniem swoich udziałów są zainteresowani także dotychczasowi akcjonariusze, między innymi rodziny Rothschildów, Schroderów i Agnellich.

The Economist jest wydawany od 1843 roku i jest czytany przez wielu politycznych i biznesowych liderów. Nakład tygodnika wynosi ponad 1,6 miliona egzemplarzy.

Pearson większość swoich przychodów czerpie z wydawnictw edukacyjnych, w wypadku których rynek tradycyjnej książki się kurczy. Obecnie firma jest w trakcie restrukturyzacji i tnie koszty. Zamierza także zainwestować ponad 30 milionów funtów w swoje usługi internetowe związane z edukacją.

Reklama