GDDKiA wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Elblągiem. Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym.

Oferty Metrostavu i Budimeksu, warte odpowiednio: 1 642,44 mln zł i 1 576,39 mln zł brutto, zostały uznane za najkorzystniejsze w postępowaniach na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Elblągiem (Koszwały, koniec obwodnicy Gdańska - Nowy Dwór Gdański oraz Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo, początek obwodnicy Elbląga), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Oferty mają czas realizacji określony na 27 miesięcy i 10 lat gwarancji na wybrane elementy infrastruktury, podała wcześniej Dyrekcja.

Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 r. Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga.

Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).

Reklama

>>> Czytaj też: 50 km piechotą przez Kanał La Manche. Nielegalni imigranci są gotowi na wszystko