Roczne wydatki na inwestycje infrastrukturalne w Polsce biją rekordy. Tylko w tym roku PLK przeznaczą na modernizację torów 8 mld zł. Koszty budowy dróg sięgną 16,3 mld zł, a w 2016 roku – nawet 27,3 mld zł. Od przyszłego roku rusza też budowa kolejnych odcinków drugiej linii warszawskiego metra.

Dziś otwarte zostaną oferty na rozbudowę drugiej linii metra w Warszawie. Sieć zostanie wydłużona o kolejne sześć stacji. Budowa ma ruszyć już w przyszłym roku. Planowany termin zakończenia prac do 2019 rok. Wartość inwestycji to ok. 3,47 mld zł - pisze "Rzeczpospolita".

>>> Czytaj też: Przetarg na budowę odcinków II linii metra. Kto wykona dwie nowe stacje?

To nie jedyna wielka inwestycja w Polsce. W 2016 roku ma zostać oddany najnowocześniejszy dworzec kolejowy w naszym kraju – 3-poziomowa Łódź Fabryczna. Jak pisze gazeta, w tej chwili wykonano już ponad 75 proc. prac budowlanych. Cała inwestycja jest warta ok. 1,75 mld zł.

Na przełomie 2015 i 2016 roku gotowy ma być też nowy 120-metrowy most na Martwej Wiśle w rejonie Gdańska. Dzięki przeprawie do gdańskiego portu dojeżdżać będzie sześć razy więcej pociągów.

Reklama

W przyszłym roku zakończy się modernizacja połączenia kolejowego na linii Kraków-Rzeszów. 160 km nowych torów, nowe perony, mosty i wiadukty będą w sumie kosztować 3,5 mld zł.

>>> Czytaj też: Autonomiczne samochody pozbawiją nas prawa jazdy? Oto przyszłość motoryzacji

W tym samym roku rozpocznie się budowa 18-kilometrowego odcinka obwodnicy Warszawy z tunelem po Ursynowem i mostem przez Wisłę. Wartość inwestycji to 2,5 mld zł. Trasa ma być przejezdna w 2019 roku.

Czytaj więcej w „Rzeczpospolitej”