Firma chce w ciągu roku otworzyć 10 własnych placówek dzięki zainwestowaniu kilkunastu milionów złotych. W dalszym rozwoju rozważana jest, między innymi, franczyza. Za rozwój sieci w Polsce odpowiada spółka Sparrow 4, której właścicielem jest fundusz inwestycyjny Bastion Venture Fund.

Polska jest pierwszym europejskim krajem w którym pojawi się Dairy Queen – Łatwiej zacząć od rosnącego rynku, a nie stabilnego, jak w krajach zachodnich – wskazuje Andrzej Uryga, prezes Sparrow 4.

Dairy Queen zamierza konkurować z innymi amerykańskimi sieciami fast food, między innymi KFC i McDonalds. Zdaniem Andrzeja Urygi przewagą DQ jest szerokość oferty – McDonalds znany jest z hamburgerów a KFC z kurczaka. W Dairy Queen oba te produkty są dostępne.

Sieć zamierza konkurować także z lodziarniami – Nasze lody są gęste i zbite, a nie napowietrzone, jak większość lodów w Polsce. Klient ma duże możliwości mieszania smaków i dodatków – mówi Uryga.

Reklama

Podkreśla także, że sieć zamierza zaopatrywać się u polskich dostawców.