PKP Cargo konsoliduje obsługę sprzedażową w ramach jednej spółki - PKP Cargo Connect. Jej zadaniem będzie sprzedaż kompleksowych usług logistycznych PKP Cargo w Polsce i na rynkach międzynarodowych, podało PKP Cargo.

"Nowa organizacja rozproszonych do tej pory usług związanych ze sprzedażą znacząco skróci czas potrzebny do obsługi poszczególnych zleceń i w istotny sposób poprawi możliwości ich sprawnej realizacji. Zintegrowane zarządzanie procesem tworzenia ofert i sprzedaży przełoży się na poprawę jakości obsługi klientów, komunikacji z nimi i efektywności działania. Wraz z powstaniem PKP Cargo Connect nastaje czas 'jednego okienka logistycznego' w grupie PKP Cargo" - czytamy w komunikacie.

PKP Cargo Connect połączy dotychczasowe kompetencje dedykowanych obsłudze klientów zakładów PKP Cargo, Cargospedu i Trade Transu. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać w jednym miejscu ze wszystkich usług jakimi dysponuje grupa PKP Cargo - spedycja, przewóz, magazynowanie, przeładunek czy obsługa celna. Wykorzystanie efektu skali i synergii po połączeniu, umożliwi Klientom korzystniejsze warunki współpracy. Dzięki dedykowanej osobie odpowiadającej za kontakt z danym klientem poprawi się też jakość komunikacji ze spółką, podano również.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.