"W opinii zarządu 4fun Media, zakup akcji Screen Network oraz włączenie spółki w struktury grupy kapitałowej emitenta, jest uzasadniony zamiarem strategicznego wyjścia w poszukiwaniu dodatkowych przychodów poza rynek telewizyjny, której celem jest dywersyfikacja działalności w innych obszarach rynku reklamowego, opierających się o innowacje technologiczne. Dzięki wejściu Screen Network do Grupy 4fun Media, kanały nadawane przez 4fun Media oraz aplikacja 4FUN APP zyskają dodatkową promocję poza telewizyjną oraz wzmocnią pozycję negocjacyjną w rozmowach z operatorami kablowo-satelitarnymi w zamian za świadczenia barterowe w obszarze Digital Out Of Home oraz zwiększenie świadomości marki 4 FUN dzięki wykorzystaniu 17 tysięcy nośników ekranowych" - czytamy w komunikacie.

Dzięki akwizycji możliwe będzie oferowanie wspólnych pakietów reklamowo-sponsoringowych, kierowane do tych samych klientów i domów mediowych, a dotychczasowe oferty reklamowo-sprzedażowe Screen Network zostaną uzupełnione o rozwiązania kreatywne tworzone w ramach pozostałych spółek grupy, podkreślono także.

Screen Network jest liderem rynku Digital Signage w Polsce, dynamicznie rozwijającej się gałęzi reklamy bezpośredniej, opartej o ekrany ulokowane w przestrzeni miejskiej, przystosowane do emitowania reklam cyfrowych (obraz ruchomy), podano też w informacji.

Spółka obsługuje łącznie ok. 17 tys. nośników reklamowych o zróżnicowanej powierzchni reklamowej w ponad 650 lokalizacjach, począwszy od wielkoformatowych ekranów ledowych poprzez mniejsze ekrany ulokowane w sieciach sprzedaży, galeriach handlowych, lotniskach, dworcach i stacjach paliw.

Reklama

W planach na kolejne lata spółka ma dalszy rozwój posiadanej sieci ekranów miedzy innymi poprzez akwizycję nowych lokalizacji premium (w głównych 7 miastach Polski) oraz świadczenie usług brokerskich.

"W I półroczu 2015 r. Screen Network osiągnęła przychody na poziomie 4 524 tys. zł, a więc o 23% wyższe niż w całym 2014 roku. Jest to efektem m.in. skutecznego budowania oferty dla klientów przez wewnętrzny zespół sprzedażowy, którego struktury rozpoczęły działalność operacyjną w pełnym zakresie począwszy od IV kwartału 2014 roku. Planowane przychody w 2015 roku wyniosą 9 583 tys zł (wzrost w stosunku do roku 2014 o 160%) przy EBITDA na poziomie 1 258 tys. zł. (wzrost w stosunku do 2014 o 188%). W 2016 roku planowany jest wzrost przychodów o 13% przy EBITDA na poziome 2 441 tys zł. Wzrost EBITDA w 2016 roku o 94% wynika z wyższej rentowności planowanych projektów przy stosunkowo niskim wzroście bazy kosztów stałych" - czytamy dalej w komunikacie.

Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.