Polskie pendolino jest za ciężkie? Darty mogą nie być dopuszczone do ruchu

5 października 2015, 06:35
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

20 pociągów dart, które spółka PKP Intercity zamówiła w Pesie, wraz z 15-letnim serwisem będzie kosztować 1,3 mld zł. Jak dowiedział się DGP, mogą być problemy z dopuszczeniem składów do ruchu.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (8)

  • Albert(2015-10-05 08:51) Zgłoś naruszenie 00

    Temat ten był poruszany ponad tydzień temu na targach TRAKO i myślę, że ten cytat z branżowego portalu powinien wystarczyć: "Waga Darta to ostatnio gorący. Zapytaliśmy o tę kwestię najważniejszą osobę w PESIE, a zatem jej szefa – Tomasza Zaboklickiego. Dajcie spokój już z tą wagą – krótko ucina temat Prezes. Jak się dowiedzieliśmy Dart spełnia wszystkie wymagania SIWZ. Był ważony i waży tyle, ile powinien. To element gry rynkowej – twierdzi Tomasz Zaboklicki. Temat wagi jednostek został rozdmuchany przez media i oponentów PESY – dodaje."

    Odpowiedz
  • x(2015-10-05 08:15) Zgłoś naruszenie 00

    He, He, He.
    Trzej główni rywale Pesy w Polsce zaprzeczają, że mają z nim coś wspólnego.
    Miałem taki przypadek jak sporządziłem opis przedmiotu zamówienia do przetargu. Zastrzeżenia złożył gościu , którego jednoosobowa firma całkiem czym innym się zajmuje. po przeanalizowaniu i tak doszedłem kto za tym stoi.

    Odpowiedz
  • Arco(2015-10-05 10:10) Zgłoś naruszenie 01

    Polski pendolino? Zastanów się redaktorze co piszesz. Co pociąg Dart firmy Pesa ma wspólnego z włoskim Pendolino? Chyba tylko to, że oba urządzenia służą do przewozu pasażerów po torach. Podobnie nie każdy gazowy przepływowy ogrzewacz wody to junkers.

    Odpowiedz
  • Tex(2015-10-05 13:41) Zgłoś naruszenie 00

    @pozdro

    potwierdza się badanie, że w Polsce rekordowe w Europie 75% opinii na temat towarów/usług/firma/marek w internecie jest sponsorowanych, tu z kolei widać rzecznika PR stadlera^^

    Odpowiedz
  • Pit1212(2015-10-05 14:26) Zgłoś naruszenie 00

    PESA dopiero zaczyna poważniejsze przymiarki do kolei, dojrzałe konstrukcje dopiero przed nimi.

    Odpowiedz
  • Hel(2015-10-05 14:43) Zgłoś naruszenie 00

    Nie wiem @pozdro czym ty jeździłeś, że masz takie przeżycia, ale ja mam wręcz przeciwne. W to lato, w trakcie największych upałów podróżowałem pociągami Pesy i czułem się bardzo komfortowo. Klimatyzacja działała znakomicie, fotele były jak najbardziej wygodne. Nie dam sobie wmówić, że to co na własne oczy widziałem i na własnej skórze czułem to nieprawda.

    Odpowiedz
  • jura(2015-10-05 18:00) Zgłoś naruszenie 00

    Skoro było ważenie i wszystko było OK to raczej ta akcja wygląda na próbę obrzucenia błotem, a nuż się coś przyczepi, a nuż się jakieś procedury przeciągną itp.

    Odpowiedz
  • pozdro(2015-10-05 09:23) Zgłoś naruszenie 00

    Może ten nowy pociąg PESY będzie lepszy ale naprawde PESA robiła do tej pory tylku buble wiec sie nie dziwie... co wsiadalem do wagonów modernizowanych/produkowanych przez PESE to były tam same problem ciągle coś nie działało typu w lecie właczało się ogrzewanie klimatyzacja wyłaczała, woda w kiblach raz dzialala raz nei dzialala, drzwi sie otwieraly albo zamykaly albo wariowały... do tego nieergonomiczne fotele tak sknocone jak tylko mozna ciagle cos przeszkadzalo nieestetyczne wykonanie no i hałas przy 100km/h wiekszy niz w niemieckim ICE przy 330km/h tak conajmniej 3 krotnie! Mowienie ze PESA robi super dobre pociagi to totalna ignorancja robia badziew... zakladam ze stadler robi lepsze ale niestety wszystko co widze PESY wkurza mnie juz w pierwszym zetknieciu poprostu w pociagu czuje sie niekomfortowo, czuje ze to prowizorka fuszerka jakby uczyli sie robic pociagi!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze