Oddanie do ruchu wszystkich odcinków S3 od Nowej Soli przez Legnicę do Bolkowa planowane jest w 2018 r.

"Droga ekspresowa S3 Legnica-Jawor połączy się od strony północnej z budowanym obecnie odcinkiem S3 Nowa Sól- Legnica, a od strony południowej z odcinkiem S3 Jawor-Bolków. Oznacza to, że już teraz GDDKiA realizuje prawie 120 km drogi ekspresowej S3 od Nowej Soli przez Legnicę do Bolkowa o łącznej wartości prawie 3,2 mld zł" - czytamy w komunikacie.

Umowa przewiduje, że odcinek drogi ekspresowej S3 od Legnicy do Jawora zostanie zaprojektowany i wybudowany w okresie 36 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem z realizacji robót okresów zimowych trwających od 15 grudnia do 15 marca. Na powyższym odcinku drogi ekspresowej S3 przewiduje się budowę trzech miejsc lądowania śmigłowców ratunkowych na MOP Jawor i na Obwodzie Utrzymania Drogi.

Oddanie do ruchu wszystkich odcinków S3 od Nowej Soli przez Legnicę do Bolkowa planowane jest w 2018 r., podała GDDKiA.

Reklama

Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego - Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Jako fragment europejskiej trasy E65 wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy, a dokładniej z miejscowością Chania w Grecji.

Na terenie Polski droga ekspresowa S3 przebiega południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice miast Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. Droga ekspresowa S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej na podstawie umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej o połączeniu drogi ekspresowej S3 po stronie polskiej i drogi ekspresowej R11 po stronie czeskiej.

W listopadzie b.r. GDDKiA planuje wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie z programu CEF "Łącząc Europę" ( Connecting Europe Facility) dla prawie 32-kilometrowego odcinka od Bolkowa przez Lubawkę do granicy polsko-czeskiej.

Główne cele inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych, poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych, z centralną Polską, poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 kN na oś, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 3 i drogi krajowej nr 5 poza rejon miast Jawor i Bolków.

>>> Czytaj też: Odcinek S6 Płoty-Kiełpino za 206,5 mln zł. Budimex zgarnął kontrakt [MAPA]