W Skandynawii nasze firmy spotykają się z coraz gorętszym przyjęciem. Biznes eksportuje więcej, a metka "Made in Poland" kojarzy się coraz lepiej - pisze "Puls Biznesu".

Jak czytamy w gazecie, tylko w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku sprzedaliśmy do Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii i Islandii towary warte blisko 6 i pół miliarda euro, co stanowiło aż 6,4 procent naszej sprzedaży za granicę. Szczególnie dobrze idą nam interesy ze Szwecją, która utrzymuje ósmą lokatę w top 10 naszych rynków eksportowych.

>>> Czytaj też: Polska awansowała w globalnym rankingu konkurencyjności. Oto nasze mocne i słabe strony

"Puls Biznesu" dodaje, że do tej pory w naszym handlu z Północą dominowała sprzedaż maszyn i urządzeń mechanicznych oraz elektrycznych. Sporo sprzedawaliśmy też środków transportu, tworzyw sztucznych i chemicznych czy metali. Z roku na rok rośnie też handel żywnością.

Największy sukces na tym rynku odniosły Ericpol - poddostawca Ericssona i producent autobusów Solaris, któremu udało się przebić wśród tak silnych marek jak Volvo czy Scania.

Reklama

Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".