ikona lupy />
Najbardziej rozpoznawalne firmy rodzinne / Media

Tomasz Wróblewski z Grand Thorton podkreśla, że osoby prowadzące firmy rodzinne oceniane są między innymi jako pracowite, przedsiębiorcze, zaradne, uczciwe i odważne. Jak dodaje - to oznacza, że pokutujący 20 - 25 lat temu wizerunek nie do końca uczciwego prywaciarza, został zastąpiony pozytywnym zestawem cech.

Prezes fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak-Grupińska dodaje, że przedsiębiorczość w Polsce się rozwija, choć przepisy często wspierają firmy z kapitałem zagranicznym.

Wyjaśnia, że polskie prawo nie zezwala na przykład na zatrudnianie współmałżonka. Katarzyna Gierczak-Grupińska dodaje, że polskie firmy są w trudniejszej sytuacji niż korporacje z kapitałem zagranicznym, które mogą liczyć między innymi na ulgi podatkowe.

Reklama

>>> Czytaj też: Firmy rodzinne tworzą Polsce 18 proc. PKB

ikona lupy />
Świadomość rodzinnego charakteru poszczególnych firm / Media