Według Digital News Report przygotowanego przez agencję Reutera Polacy chętniej płacą za informacje w Internecie niż Niemcy, Brytyjczycy czy Hiszpanie.

Według raportu 17 proc. polskich internautów w zeszłym roku zapłaciło za dostęp do newsów i informacji w Internecie. Dla porównania zrobiło to 11 proc. Hiszpanow, 7 proc. Niemców i 6 proc. Brytyjczyków.

Raport wskazuje także, że 7 proc. polskich internautów ma wykupiony abonament lub inny, stały dostęp do internetowych informacji. To znacznie więcej, niż na przykład w Czechach, Austrii (3 proc.) W Wielkiej Brytanii, Portugalii i Niemczech jest to 4 proc.

Wyjaśnieniem tylko częściowo może być ciągła popularność prasy papierowej. Statystycznie więcej, niż co drugi Polak (53 proc.) zakupił w ostatnim tygodniu gazetę lub czasopismo. W Hiszpanii po drukowaną prasę sięgnęło 48 proc. ludzi, w Niemczech było to 47 proc. a w Wielkiej Brytanii 46 proc.

Raport wskazuje także, że choć w Polsce rynek jest dobrze nasycony urządzeniami mobilnymi, ciągle dominującym urządzeniem do przeglądania serwisów informacyjnych pozostaje laptop.

Reklama