Analitycy Haitong Bank podnieśli rekomendację dla LC Corp do "kupuj" z "neutralnie", a także podnieśli cenę docelową akcji spółki o 2,3% do 2,15 zł, wynika z raportu datowanego na 14 grudnia.

Wycena brokera dawała 17,5% potencjał wzrostowy. Na początku sesji we wtorek kurs wynosi 1,73 zł po wzroście 1,76%.

"Rekomendację podwyższono po niedawnym spadku ceny akcji spółki (spadek o 13% od wartości szczytowych z połowy lipca, 17% poniżej indeksu WIGDevelopers). Po uwzględnieniu wyższej niż oczekiwano wielkości sprzedaży odnotowanej w II-III kw. 2015 oraz istotnego uzupełnienia banku ziemi od początku roku, analitycy Haitong Bank prognozują obecnie, że w 2015E wielkość przedsprzedaży spółki osiągnie rekordowy poziom 1960 lokali (wzrost o 61 proc. r/r), po czym nastąpi jedynie niewielki spadek w 2016E" – czytamy w komunikacie.

Podniesienie prognoz sprzedaży w połączeniu ze skorygowanym harmonogramem realizacji, skłania także analityków do zwiększenia oczekiwań w zakresie liczby lokali oddawanych do użytku w okresie 2015-2017, wskazano również.

"W połączeniu ze zmienionymi założeniami dotyczącymi kształtowania się kursu EUR/PLN winduje to w górę szacunki analityków dotyczące zysku netto w tym okresie, co w konsekwencji implikuje wskaźniki P/E na atrakcyjnym poziomie 6-9x w ciągu najbliższych trzech lat. Zdaniem Haitong Bank, jest mało prawdopodobne, aby spółka wypłacała w przyszłości dywidendy, jednakże mając na względzie dość konserwatywny bilans, może ona uruchomić niedawno zatwierdzony program skupu akcji własnych (do maksymalnie 20% łącznej liczby akcji)" – czytamy dalej.

Reklama

W efekcie zmian wprowadzonych do harmonogramu realizacji LC Corp oraz biorąc pod uwagę szacowane przez Haitong Bank ceny mieszkań na bieżący rok, a także uwzględniając nowe projekty, które mają być realizowane w świeżo nabytych lokalizacjach, cena docelowa akcji LC Corp została nieznacznie podniesiona. Analitycy przypominają jednak inwestorom, że istnieje ryzyko związane z potencjalną zmianą struktury udziałowców spółki, podsumowano w komunikacie.