Google będzie traktował Indie jako poligon doświadczalny dla nowych produktów – powiedział Sundar Pichci, nowy szef koncernu.

Amerykański gigant technologiczny stawia na setki milionów klientów w krajach rozwijających się, jacy mają mieć dostęp do internetu w ciągu najbliższych paru lat.

To co tworzymy w Indiach, może znaleźć zastosowanie w wielu miejscach na świecie – powiedział w New Delhi urodzony w Indiach Pichci, który został mianowany na stanowisko prezesa w sierpniu tego roku.

W wielu krajach uprzemysłowionych dostęp do internetu ma już ponad 90 proc. osób. Google postanowił, że wykaże większe zainteresowanie dużymi krajami rozwijającymi się, takimi jak Indie, jako przyszłymi źródłami wzrostu, czyli zysków. Firma nie podaje informacji, ile zainwestowała w Indiach.

>>>czytaj więcej: Koniec ery smartfonów, "czujące" domy, wewnętrzne sensory. 10 trendów konsumenckich na 2016 rok

Reklama

Google szacuje, że do 2018 roku dostęp do sieci będzie miało ponad 500 mln Hindusów – dziś jest to liczba 300 milionów osób. Jednak coraz więcej osób korzysta z Internetu poprzez tanie smartfony, a nie przez komputery, co stanowi wyzwanie nawet dla Google’a. Słaba sieć telefonii komórkowej zmusza bowiem koncern do przystosowania systemu i nowej strategii sprzedaży oprogramowania.

Pichai powiedział, że do 2019 roku firma wyszkoli 2 miliony programistów w Indiach do pracy z systemem operacyjnym Android, który będzie promował m.in korzystanie z internetu wśród kobiet na wsi i rozbuduje kampusy Google’a, co zwiększy liczbę osób z dostępem do sieci.

- Chcemy mieć pewność, że kiedy kolejny miliard ludzi zacznie korzystać z sieci, to będą mieli do niego dostęp – powiedział szef Google’a. Koncern stwierdza, że w przyszłym roku w Indiach z systemu Android będzie korzystało więcej osób niż w USA.

Pichai przytoczył dwa przykłady produktów opracowanych w Indiach, które już zostały wprowadzone w innych krajach. Tworzone przez użytkowników mapy, a także wersja YouTube umożliwiająca korzystanie z filmików w trybie offline. Przeznaczona dla użytkowników mających niskiej jakości połączenie.

Google współpracuje też z indyjskimi liniami kolejowymi, żeby udostępnić internet bezprzewodowy na 100 dworcach. Flagową inwestycją jest dworzec centralny w Bombaju.
Wszystko to ma na celu powiększenie grupy osób korzystających z Internetu, czyli z Google’a.