Zwęzić ekspresówki, zamknąć drogi z koleinami. Wywiad z ministrem infrastruktury

22 grudnia 2015, 08:04 | Aktualizacja: 22.12.2015, 08:08
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5–10 km dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (21)

  • x(2015-12-26 20:12) Zgłoś naruszenie 10

    ale dekiel, w Szwecji 2+1 to są dojazdy do autostrady . a póżniej od samego poldnia do np granicy z Norwegią jest normalna autostrada.

    Odpowiedz
  • koolo(2015-12-23 14:06) Zgłoś naruszenie 40

    skądś trza wziąć te 500 zł :)

    Odpowiedz
  • byrcyn(2015-12-23 13:00) Zgłoś naruszenie 70

    A może z całej ekspresówki zostawić tylko po 1-pasie dla rowerów ? ;) Tanio i ekologicznie !

    Odpowiedz
  • Alek(2015-12-22 23:15) Zgłoś naruszenie 20

    "Dlatego dziś nie powiem, które z tych inwestycji, z których PO i PSL zrobiły wyborczą kiełbasę, będą realizowane, a które nie. Tym bardziej że w nich też są ludzkie nadzieje i w 95 proc. są potrzebne." Pieski moje! Kotki kochane!

    Odpowiedz
  • gas(2015-12-22 20:56) Zgłoś naruszenie 515

    Co wy tam gadacie, jaki jest koszt utrzymania drogi ekspresowej 1 km w ciągu roku (odśnieżanie, naprawy itd)??? Dla tego nie ma co budować na wyrost, bo przykład Hiszpanii, Portugalii i Grecji pokazuje, że same drogi nic nie znaczą. Dlatego nie ma co szastać pieniędzmi na niepotrzebne drogi.

    Odpowiedz
  • Jacks(2015-12-22 20:02) Zgłoś naruszenie 30

    ile kosztuje wymiana prezesów państwowych spółek? Ile kosztuje utworzenie kolejnych etatów w budżetówce i nacjonalizacja przedsiębiorstw: im więcej państwowych firm tym więcej stołków do obsadzenia. Ile kosztowało Ciebie i mnie zablokowanie prywatyzacji przy nakazie kupowania przewartościowanych akcji przez fundusze emerytalne w latach 2005-2007? Kto utworzył KNF i zmusił banki do udzielania kredytów we frankach? Ile ekspresówek można by za te pieniądze wybudować?

    Odpowiedz
  • wPisDuDa(2015-12-22 14:45) Zgłoś naruszenie 2311

    Polityka obecnego rządu to minimalizacja inwestycji i maksymalizacja socjalu. W końcu po co komu drogi, za to za socjal partia zyskuje poparcie społeczne i to się liczy!!!

    Odpowiedz
  • Edyward(2015-12-22 13:03) Zgłoś naruszenie 2211

    Co ma piernik do wiatraka. Genialne rozumowanie, wystarczy porównać gęstość zaludnienia w takiej Szwecji i Polski. 22 osoby vs 123 osoby w Polsce na km kwadratowy. Jak częściej widzą na drodze renifera niż człowieka to po co im autostrada w wielu przypadkach wystarczyła by i droga jednopasmowa.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • soniak(2015-12-22 12:50) Zgłoś naruszenie 3620

    Macie swoich wybawicieli, cieszcie sie i radujcie.

    Odpowiedz
  • NieoTakePolskie(2015-12-22 12:35) Zgłoś naruszenie 5946

    Ale dziadostwo ! Jeszcze niedawno myślałem, że największa wtopa PiS-u to Jasiński, no ale ten gość przebił go totalnie ! Ale żenada !

    Odpowiedz
  • lepiej(2015-12-22 12:14) Zgłoś naruszenie 312

    Proponuje drogi 1+1 czyli jeden pas a co kilka kilometrów drugi dla przeciwnego kierunku. Będzie jeszcze taniej

    Odpowiedz
  • Terminator(2015-12-22 12:04) Zgłoś naruszenie 2421

    Spekulant!

    Odpowiedz
  • szwed(2015-12-22 12:03) Zgłoś naruszenie 564

    Ten "minister" nie wie o czym mówi. Szwedzkie drogi 2+1. Tylko, że tam mieszka 9 mln ludzi na powierzchni o 1/3 większej niż Polska. Jedzie się kilkadziesiąt kilometrów przez pustkowia to można się bawić w wąskie drogi. No ale pewnie tak jak prezes nie ma nawet prawa jazdy

    Odpowiedz
  • Drogowiec(2015-12-22 11:52) Zgłoś naruszenie 3910

    Już złodzieje chcą ukraść pieniądze z ekspresówek. Zostawią po sobie niedoróbki i prowizorkę, nie będzie wiadomo co dalej robić z tego typu pseudo-drogą. 2+1 to najgorszy typ dróg, to nie jest żadna droga ekspresowa. Mają budować identyczne drogi jak teraz. Lepiej mniej a porządnie!.

    Odpowiedz
  • joanna(2015-12-22 10:31) Zgłoś naruszenie 414

    Kretyn bez pojęcia. Po pierwsze zawsze plany muszą być większe niż środki bo spora część inwestycji drogowych będzie zablokowana przez mieszkańców i/lub ekologów. Na lata. Wtedy powstaje inny zaplanowany odcinek, który ma decyzje administracyjne, bez umieszczenia w planie- nie będzie ich miał, uzyskanie będzie trwało wiele miesięcy. O ile w ogóle będzie decyzja pozytywna. Po drugie- ocenianie "potrzeb rozbudowy po natężeniu" to kompletna bzdura. Ogromne natężenie ruchu wynika często z faktu, że inna droga sensowniejsza z punktu widzenia odległości, dogodności, warunków terenowych jest po prostu w tak złym stanie, tak wąska, że wybiera się dłuższą i mniej dogodną. Obecnie najczęściej wybierana droga w moje okolicy to dawniej była szosa wybierana tylko przez off-roadowców, traktory i pijanych.

    Odpowiedz
  • Sted(2015-12-22 10:19) Zgłoś naruszenie 4810

    Cyt: Dlatego dziś nie powiem, które z tych inwestycji, z których PO i PSL zrobiły wyborczą kiełbasę, będą realizowane, a które nie. Tym bardziej że (...) w 95 proc. są potrzebne." Schemat myślenia funkcjonariusza PiS w pigułce. MADE MY DAY

    Odpowiedz
  • pawel(2015-12-22 09:48) Zgłoś naruszenie 4235

    typowo wiejskie i prostackie podejście.lepiej zbudować byle g a potem remontować.a zaprzyjaźnione z partią firmy i kolesie mają robotę po wsze czasy!!

    Odpowiedz
  • Jacek(2015-12-22 09:47) Zgłoś naruszenie 4010

    Zwróćcie uwagę, że w KAŻDYM wywiadzie, politycy PiS zapytani o swoje plany, krytykują poprzedni rząd.

    Odpowiedz
  • Marian.(2015-12-22 08:51) Zgłoś naruszenie 11873

    Jaki beznadziejny minister. Co on pierdzieli? Mam nadzieje, ze go wywala przy najblizszej sposobnosci. Nie wie gosiu co mowi.

    Odpowiedz
  • chory na łeb z PiSuaru(2015-12-22 08:19) Zgłoś naruszenie 37125

    a właściwie po co autostrady i drogi szybkiego ruchu? pewnie tylko aby Petru, Żydy i sędziowie z Trybunału Konstytucyjnego się nimi wozili ... pielgrzymki chodzą bocznymi drogami, a po pijaku też lepiej do domu wracać boczną bo mniej łapią... ... he he he

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze