Oferta Budimeksu, warta 913,02 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w postępowaniu na budowę odcinka południowej obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi ekspresowej S51 o długości 14,7 km (Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Wszystkie pozostałe oferty zostały odrzucone lub wykluczone. "Budową odcinka obwodnicy Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód zainteresowanych było 9 wykonawców z ofertami od 548,9 mln zł do 1,2 mld zł. Zamawiający przyjął trzy kryteria oceny ofert: cenę (90%), termin zakończenia zadania (5%) oraz okres gwarancji (5%). Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex SA z ceną 913 mln zł, terminem realizacji 28 miesięcy i okresem gwarancji 10 lat. Po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy. Planujemy, że nastąpi to w I kwartale 2016 r." - czytamy w komunikacie.

Z zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty wynika, że 6 oferentów podlegało wykluczeniu ze względu na niewyrażenie zgody na przedłużenie okresu związania ofertą, jeden został odrzucony ze względu na niespełnienie wymagań SIWZ, a jeden odrzucony ze względu na niespełnienie wymagań SIWZ i rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

Budowa obwodnicy Olsztyna

Odcinek obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S51 będzie miał długość 14,7 km Stanowić będzie obejście miasta od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Droga zlokalizowana na terenie Olsztyna i gmin Stawiguda, Purda, Barczewo ominie miasto od południowego wschodu. Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka obwodnicy o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstaną węzły Olsztyn Jaroty i Olsztyn Wschód. Jako kolejny etap inwestycji planowana jest budowa węzła Olsztyn Pieczewo, przypomina GDDKiA.

Reklama

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj". Do wykonawcy oprócz robót budowlanych będzie należało wykonanie dokumentacji zamiennej wielobranżowej węzłów w zakresie projektu budowlanego oraz dokumentacji zamiennej w zakresie ewentualnej zmiany sposobu wzmocnienia podłoża i umocnienia skarp, a także uzyskanie wszystkich warunków technicznych, uzgodnień, opinii i decyzji, podano również.

>>> Czytaj też: Zwęzić ekspresówki, zamknąć drogi z koleinami. Wywiad z ministrem infrastruktury

ikona lupy />
Obwodnica Olsztyna, źródło: GDDKiA / Media