Sprzedaż spółki Gino Rossi (łącznie detaliczna i hurtowa) wyniosła 14,6 mln zł w grudniu i była o 6% wyższa niż rok wcześniej. Sprzedaż detaliczna Gino Rossi spadła o 1% r/r do 10,9 mln zł, natomiast sprzedaż hurtowa zwiększyła się o 38 r/r i wyniosła 3,7 mln zł w grudniu.

W okresie styczeń-grudzień 2015 r. sprzedaż spółki Gino Rossi wyniosła 159,1 mln zł i była wyższa o 5% w skali roku. Sprzedaż detaliczna wyniosła 119,9 mln zł i była wyższa o 3% r/r, zaś sprzedaż hurtowa w całym 2015 roku zwiększyła się o 13% r/r do 39,2 mln zł.

Sprzedaż spółki Simple, realizowana wyłącznie w salonach własnych i do salonów franczyzowych, wyniosła 11,3 mln zł, tj. pozostała na tym samym poziomie co w grudniu 2014 r.. W okresie styczeń-grudzień sprzedaż zwiększyła się o 9% r/r do 101 mln zł.

Spółka podała także, że szacunkowa marża brutto Gino Rossi SA w IV kw. 2015 roku wyniosła 47,8% wobec 47,9% rok wcześniej, zaś marża Simple SA wyniosła 60,8% wobec 57,2% w IV kw. 2014 roku.

Reklama

Gino Rossi celuje w ok. 70 proc. marży wyjściowej w Grupie i ok. 78 proc. w Simple

Grupa Gino Rossi spodziewa się dalszej poprawy poziomu marży wyjściowej tj. przed rabatami i docelowo chce uzyskiwać taką marżę na poziomie 69-70% w spółce Gino Rossi i 77-78% w Simple, poinformował prezes Tomasz Malicki.

"Oczekujemy dalszego wzrostu marż wraz z wprowadzaniem na rynek kolejnych kolekcji m.in. za sprawą poprawy efektywności produkcji i obniżenia jednostkowego kosztu wytworzenia. Naszym celem jest osiągnięcie poziomu ok. 69-70% marży wyjściowej w Gino Rossi i 77-78% w Simple. Zbliżamy się do tego poziomu w kolekcji wiosna-lato 2016" - powiedział Malicki, cytowany w komunikacie.

Dodał, że jest zadowolony z wyników sprzedaży osiągniętych w grudniu, tym bardziej, że widoczne już były efekty starań o poprawę marż, a jednocześnie aura nie napawała branży odzieżowej optymizmem.

"Podkreślenia wymaga również fakt, że IV kwartał 2015 był najlepszy w historii grupy pod względem spływu gotówki, co pozwoliło nam wkroczyć w rok 2016 będąc w bardzo komfortowej sytuacji gotówkowej" - powiedział również Malicki.

Prezes zaznaczył, że zarząd włożył sporo pracy w poprawę marży wyjściowej (tzw. intake - przed rabatami) i zrealizował zapowiedzi – w Simple CP w IV kwartale 2015 marża detaliczna (bez odchyleń od cen ewidencyjnych) wzrosła o ponad 3 pkt proc. w skali roku, zaś w Gino Rossi w sieci detalicznej marża detaliczna została podniesiona o ok. 1,5 pkt. proc.

"Jednocześnie należy zauważyć, że łączna marża na wszystkich kanałach sprzedaży ukształtowała się w Gino Rossi na poziomie z zeszłego roku pomimo dynamicznego wzrostu sprzedaży hurtowej r/r i wzrostu udziału tego kanału (20% w 4Q 2015, + 5 pkt proc.). Warto jednak pamiętać, że wprawdzie hurt cechuje się niższą niż detal marżą brutto ze sprzedaży, ale z kolei wysoką marżą EBITDA"- powiedział Malicki.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.