Raport WSJ nie określił warunków finansowych tej transakcji - podkreśla Reuters.

Informacje zostały potwierdzone przez rzecznika prasowego technologicznego giganta. Wcześniej Apple nie chwalił się nowymi planami.

Innowacyjne oprogramowanie Emotienta rozpoznaje emocje na ludzkiej twarzy, zarówno pojedynczych osób, jak i w tłumie. Daje to szanse dla reklamodawców, aby ocenić reakcję potencjalnego klienta na produkt. Taka informacja będzie o wiele bardziej cenna niż ankiety i inne formy badania oceny produktu. O wiele trudniej ukryć prawdziwe emocje, które towarzyszą nam kiedy chcemy coś mieć, czy kupić.

Nowe rozwiązania Emotienta mogą służyć też w medycynie. Lekarzom będzie łatwiej wykryć i ocenić oznaki bólu u pacjenta.

Reklama

Emotient już wcześniej pozyskał 8 mln dolarów od inwestorów na rozwój swojego biznesu. W startup zainwestował m.in Intel Capital.

>>>Czytaj więcej: Napędzanie konsumpcji, czyli jak wielki biznes ogranicza naszą wolność

Niedawno Elon Musk, prezes Tesla Motors, i inni prezesi spółek technologicznych ogłosili, że przeznaczą 1 mld dolarów na badania nad sztuczną inteligencją. Pieniądze wpłyną do niekomercyjnego funduszu, który będzie nimi zarządzał i nie będzie nastawiony na zysk.