Fotele nowej generacji będą produkowane przez firmę Azura, którą założył podwykonawca Airbusa - firma Nimrod Group. Mają one zapewnić większe bezpieczeństwo w przypadku uderzenia. Ich produkcja ma się rozpocząć w 2017 roku - pisze "Gazeta Wyborcza".

To już kolejne zlecenie Airbusa dla polskich zakładów. Airbus zapowiada, że to nie koniec. Inwestycje w badania w rozwój w Polsce będą systematycznie rosnąć, aż do poziomu 200 mln euro rocznie.

W ubiegłym tygodniu otwarta została fabryka Azura Polska, która będzie produkować podzespoły metalowe do samolotu Airbus A350. "Najnowszy oddział biznesowy prężnie rozwijającej się francuskiej firmy z branży lotniczo-kosmicznej Nimrod Group, rozpoczyna seryjną produkcję podzespołów metalowych do samolotu Airbus A350, z rodziny samolotów szerokodadłubowych (XWB – Extra Wide Body). Dotychczas zostało zamówionych ponad 700 sztuk tego modelu" - czytamy w komunikacie.

Fabryka w Łodzi uczestniczyć będzie w realizacji wieloletniego kontraktu Nimrod Group z Airbusem i Stelia Aerospace na produkcję seryjną części z blach metalowych do samolotu A350 o wartości 45 mln USD. "Wraz z uzyskaniem pełnych możliwości produkcyjnych w Łodzi powstawać będzie nie mniej niż 44 tysiące części miesięcznie. Z fabryki Azura Polska będzie pochodziło 80-90 proc. produkcji związanej z realizacją kontraktu″ - podano.

Reklama

Firma wskazuje, że kontrakt zapewni fabryce pracę na 3 mln roboczogodzin, co zapewnia stabilne i zaawansowane technologicznie stanowiska pracy co najmniej do 2024 r.

"Azura Polska planuje poszerzać możliwości rozwoju w dziedzinie obróbki skrawaniem, materiałów kompozytowych i obróbki powierzchniowej dla swoich kluczowych klientów, w szczególności Airbus Helicopters, który zadeklarował gotowość stworzenia w Łodzi swojego centralnego ośrodka śmigłowcowego" - czytamy dalej.

Nimrod Group jest nowym graczem w przemyśle lotniczo-kosmicznym, znanym głównie dzięki swoim starszym działom biznesowym ESM i Detampel, utworzonym w latach 60. XX wieku. Niedawno grupa odnotowała znaczący wzrost, przejmując firmę DJP, specjalizującą się w nowoczesnych kompozytach o trójwymiarowym plecionym zbrojeniu. W 2013 r. do grupy dołączył Aeroset, specjalizujący się w montażu elementów i struktur, podczas gdy ESM pozostaje zaangażowany w produkcję wielkogabarytowych części podstawowych i standaryzowanych.

>>> Czytaj też: Transfer amerykańskich technologii do polskiej doliny lotniczej? [Wywiad z prezes Lockheed Martin]