W kierunku północno-wschodnim centralny odcinek II linii metra zostanie rozbudowany o stacje roboczo nazywane "Szwedzka", pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. W sumie powstanie 3,1 km nowej trasy.

Umowę ws. inwestycji podpisali w piątek, w urzędzie dzielnicy Targówek, prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk i wiceprezes spółki Dariusz Kostaniak oraz generalny dyrektor regionu Europy Północnej i Polski Astaldi S.p.A. Francesco Paolo Scaglione.

Według zapowiedzi wykonawcy pierwsze prace mają się rozpocząć już za miesiąc. Jak mówił Scaglione, do tego czasu będą prowadzone badania i prace wstępne.

Według planów miasta do 2019 r. centralny odcinek II linii metra ma zostać rozbudowany o sześć stacji, to tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku północno-wschodnim, które wybuduje firma Astaldi, mają powstać także trzy stacje na zachód. W kierunku Bemowa stacje wybuduje turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

Reklama

Obie firmy zostały wybrane przez Metro pod koniec października 2015 r. Umowę z firmą Gulermak nie została jeszcze podpisana. Jak powiedział w piątek Lejk, Metro czeka na pozwolenia na budowę wydawane przez wojewodę mazowieckiego. Wszystkie wymagane dokumenty zostały już złożone - zapewnił.

W kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego, wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Wolska" umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Moczydło", planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

Ponadto do 2022 r. ma powstać następnych pięć stacji II linii metra w etapie 3+2.

Centralny odcinek II linii metra został otwarty 8 marca 2015 r. Ratusz podaje, że w dni powszednie korzysta z niego ok. 120 tys. osób.

>>> Czytaj też: Polska - raj dla Ubera. Spółka zapowiada ekspansję i tnie ceny