Rozwój ruchu powietrznego zależy od takich czynników, jak urbanizacja, wzrost zamożności reprezentowany przez powiększającą się klasę średnią, turystyka i handel. W 2025 r. Indie wyprzedzą Chiny pod względem liczby ludności, a według Oxford Economics indyjska klasa średnia będzie liczyć 600 milionów osób, dwukrotnie więcej, niż w Stanach Zjednoczonych. W 2034 r. przeciętny indyjski pasażer będzie latał czterokrotnie częściej, niż dziś.

W rezultacie ruch na indyjskim rynku lotniczym ma rosnąć o 8,4 proc. rocznie w ciągu następnych 20 lat, znacznie szybciej od światowej średniej (4,6 proc.). Ruch krajowy będzie rósł w tempie 9,3 proc., co oznacza, że Indie są czołowym wschodzącym rynkiem lotniczym świata.

>>>Czytaj więcej: Dlaczego Indie nigdy nie powtórzą wielkiego chińskiego sukcesu?

Według najnowszej globalnej prognozy rynkowej firmy Airbus, w ciągu 20 lat od 2015 do 2034 r. Indie będą potrzebować ponad 1600 nowych samolotów pasażerskich i transportowych, aby zaspokoić rosnący popyt. Liczba ta będzie obejmować 1230 nowych samolotów wąskokadłubowych oraz 380 szerokokadłubowych samolotów pasażerskich i transportowych o wartości 224 mld dol.

Reklama

Do 2034 r. ponad trzykrotnie wzrośnie liczba indyjskich miast, które co miesiąc będą obsługiwać ponad milion pasażerów.