W ramach programu zostanie zmodernizowanych sześć już istniejących tras m.in. na al. Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, Przybyszewskiego, Kilińskiego i Rzgowskiej; przebudowane zostaną też dwa wiadukty - na ul. Przybyszewskiego i Kopcińskiego.

Dwa nowe odcinki torów powstaną na ul. Broniewskiego między ul. Rzgowską i Śmigłego-Rydza oraz na nowo wybudowanej w okolicach dworca Łódź-Fabryczna ul. Nowowęglowej, która połączy ul. Tramwajową z ul. Kopcińskiego. Linie te mają w przyszłości zintegrować przebudowaną trasę Wschód-Zachód (W-Z) z Łódzkim Tramwajem Regionalnym.

W poniedziałek rozpoczną się prace na skrzyżowaniu al. Śmigłego-Rydza i ul. Dąbrowskiego. Jak poinformowała Jolanta Baranowska z Biura Rzecznika Prasowego Prezydenta Łodzi, poważniejsze ograniczenia w ruchu nastąpią od 28 sierpnia. Ruch po al. Rydza-Śmigłego, która jest jedną z ważniejszych arterii miejskich, będzie ograniczony do jednego pasa.

"Nie będzie możliwości przejazdu ul. Dąbrowskiego na wprost, jak również włączenia z ul. Dąbrowskiego w al. Rydza-Śmigłego. Dla jadących w kierunku Dąbrowy zalecamy objazd ul. Broniewskiego lub Przybyszewskiego i Tatrzańską. Przez skrzyżowanie nie będą przejeżdżać tramwaje. Zastąpią je trzy autobusowe linie zastępcze" - podała Baranowska.

Reklama

Program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego – łódzkie władze określają go jako "Tramwaj dla Łodzi" - realizowany będzie do 2020 r. w ramach aktualnej perspektywy finansowej UE. Obok remontów i budowy torowisk zakłada też modernizację zajezdni tramwajowej Chocianowice oraz zakup 30 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Jak przekazały wcześniej władze miasta, jego szacowany koszt to ok. 600 mln zł, z czego 80 proc. ma pochodzić ze środków UE.

Program jest kolejną inwestycją, mającą zapewnić poprawę komunikacji miejskiej w Łodzi. W 2015 r. - po trwającej dwa lata przebudowie - oddano do użytku trasę W-Z, łączącą dwa duże łódzkie osiedla - Olechów i Retkinię. W ramach inwestycji za 747 mln zł powstało m.in. 17 km nowych torów. Kursują po nich 22 nowe tramwaje typu Swing z bydgoskich zakładów Pesa.(PAP)