4fun Media odnotowało 0,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2016 r. wobec 1,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.





Zysk operacyjny wyniósł 1,04 mln zł wobec 1,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,98 mln zł w I poł. 2016 r. wobec 9,57 mln zł rok wcześniej.

"W ocenie zarządu 4fun Media, kolejny kwartał powinien utrzymać tendencję wzrostową w obszarze dywersyfikacji przychodów spółki oraz systematycznego wzrostu sprzedaży pochodzącej z innych źródeł niż tradycyjna reklama telewizyjna. W ocenie spodziewanych wyników najbliższego kwartału, należy wziąć pod uwagę - jako istotny - element sezonowości, który jak co roku może mieć wpływ na przychody spółki pochodzące z reklamy telewizyjnej. Zarząd stara się to kompensować działaniami mającymi na celu budowanie zasięgu i większej rozpoznawalności własnych kanałów. Podobny wpływ sezonu letniego może odczuwać Screen Network, co jest typowe dla branży reklamy zewnętrznej" - czytamy w raporcie.

Ostatni kwartał br. powinien być jednak zdecydowanie najlepszym okresem w roku, stąd zarząd Screen Network podtrzymuje wcześniej publikowaną prognozę roczną. Zgodnie z prognozą przychody Screen Network w całym 2016 roku mają wynieść 10 846 tys. zł przy wskaźniku EBITDA na poziomie 2 441 tys. zł. Zarząd 4fun Media spodziewa się równocześnie rosnących przychodów pochodzących z pozostałych źródeł, tj. działalności agencji reklamowej oraz akcji specjalnych, podano również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I poł. 2016 r. wyniósł 1,13 mln zł wobec 1,32 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa 4fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. o grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

(ISBnews)