Analitycy Haitong Banku podnieśli cenę docelową akcji Wirtualnej Polski do 60,7 zł z 55,7 zł i podtrzymali rekomendację "kupuj", wynika z raportu datowanego na 5 września.




We wtorek ok. godz. 9.30 kurs akcji wynosił 51,98 zł.

"Cena docelowa została podwyższona głównie za sprawą wyższej wyceny porównawczej. Choć wzrost rynku reklamowego w Polsce spowolnił w drugim kwartale 2016 do 2,5% r/r, to rynek reklamy internetowej zachował przyzwoitą dynamikę r/r na poziomie 9,7%" - czytamy w komunikacie poświęconym rekomendacji.

Analitycy uważają również, że potencjalnie wolniejsze tempo rozwoju rynku reklamowego może zostać zrównoważone przez wyższe przychody reklamowe związane z poprawą efektywności i ruchu w segmencie mailingowym i wortalach tematycznych.

"Wycena Wirtualnej Polski na lata 2016/2017, ze wskaźnikiem EV/EBITDA na poziomie odpowiednio 12- i 10-krotności wydaje się być wygórowana ale jedynie jeżeli porównamy ją do typowo medialnych konkurentów. Przekształcanie modelu biznesowego w kierunku e-commerce sprawia, że firma ma charakter w coraz większym stopniu konsumencki, a takie spółki są wyceniane przy pomocy wyższego mnożnika niż medialne" - podsumowano w komunikacie.

(ISBnews)