Wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA wyniosła 3,22 mld zł w roku finansowym 2016, obejmującym okres od 1 września 2015 r. do 31 sierpnia 2016 r., co oznacza wzrost o 21,6% r/r, podała firma.

W analizowanym okresie odnotowano blisko 28 mln wizyt w 9 sklepach IKEA w Polsce.

Największym zainteresowaniem polskich klientów cieszyły się meble kuchenne, których sprzedaż wzrosła do 50 tys z 39 tys. Klienci IKEA coraz częściej wybierają także produkty przyczyniające się do bardziej zrównoważonego życia w domu, których sprzedaż wzrosła o prawie 30% r/r, podano w komunikacie.

"W Polsce jesteśmy od ponad 50 lat i jest to jeden z ważniejszych strategicznie rynków w globalnej strukturze firmy. Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld zł obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań. Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki IKEA w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty" – powiedziała prezes IKEA w Polsce Anna Pawlak-Kuliga, cytowana w komunikacie.

Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 34,2 mld euro w roku finansowym 2016, co stanowi wzrost o 7,2% r/r. Sklepy sieci odwiedziło w tym okresie 783 mln klientów. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy IKEA jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii.

Reklama

IKEA w Polsce posiada obecnie 9 sklepów. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. W 13 lokalizacjach w Polsce znajdują się tartaki i fabryki mebli oraz komponentów meblowych IKEA Industry, w których pracuje ok. 10 tys. osób.