"Uruchamiamy wszystkie cele emisyjne, ale w pierwszej kolejności największe środki pójdą na finansowanie nowych podmiotów. Ludzie i ich projekty czy pomysły to priorytet. Będą to poważne tematy. Postaramy się pozytywnie zaskoczyć rynek i kolejne dni będą ciekawe" - powiedział ISBnews Kostowski podczas debiutu spółki na GPW.

Wskazał, że grupa realizuje intensywny harmonogram premier. Podczas road show odbyły się premiery 4 tytułów. Wczoraj, tuż przed debiutem, do sprzedaży wszedł kolejny tytuł, ale następne dwa dni przyniosą 2 dalsze premiery.

"Im więcej zespołów, tym większa szansa na znalezienie diamentu. Gry generujące zyski staramy się utrzymywać i monetyzować jak najdłużej. Liczę, że będziemy ciekawą spółką. Nie będzie stagnacji między kolejnymi premierami. Zapowiadaliśmy, że możemy wypuszczać na rynek co najmniej 20 premier rocznie" - wskazał prezes.

Nowe projekty obejmują mobilne tytuły free-to-play oraz płatne na PC oraz konsole. Jak wyjaśnił Kostowski, opinie o relatywnie małej monetyzacji gier free-to-play nie uwzględniają faktu, że jednocześnie grupa ponosi bardzo małe koszty na marketing w porównaniu do innych deweloperów gier przy dobrych zwrotach z tytułów.

"My i tak zarabiamy i mamy systematycznie kolejne premiery. Możemy pozwolić sobie na to, aby dążyć do zwiększenia monetyzacji w późniejszym okresie. Dzisiaj celem jest przyciąganie deweloperów i tworzenie gier żyjących latami. Jednocześnie jednym z celów emisji są inwestycje w marketing i docelowo chcemy stworzyć dużą bazę użytkowników w formule free-to-play" - podkreślił Kostowski.

Obecnie spółka ma w portfelu 40 gier, ok. 60 kolejnych jest w różnej fazie produkcji.

"'Car Mechanic' to nasz największy diament. Dodatkowo coraz lepiej radzi sobie wersja mobilna tego tytułu. Chcemy mieć tych diamentów jak najwięcej i szukamy naszego 'Angry Birds'" - podsumował prezes.

PlayWay S.A., który dziś zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki. W ostatnich 4 latach, PlayWay S.A. ponad 6-krotnie zwiększył liczbę zespołów, z którymi współpracuje przy tworzeniu gier budując jedną z największych w Polsce grup deweloperskich. Grupa współpracuje z ponad 40 zespołami twórców gier, od małych zespołów 2-3 osobowych, po większe, liczące 10-25 osób. Większość to zespoły wewnętrzne lub spółki zależne PlayWay S.A.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)