W urzędzie marszałkowskim zwrócono uwagę, że część planowanych do 2020 roku inwestycji drogowych jest już realizowana i z kwoty ponad 650 mln zł wykorzystano ponad 220 mln zł.

Za te pieniądze zmodernizowano odcinki: Dęborzeczka–Inowłódz na drodze wojewódzkiej 726 oraz Uniejów–granica województwa (DW 473). W trakcie realizacji są rozbudowy dróg na odcinku Bolimowska Wieś–Skierniewice (DW 705), przejście przez Tomaszów Mazowiecki (DW 713), ulica Piątkowska w Zgierzu (DW 702) oraz rozbudowa DW 714 na odcinku Romanów–Brójce stanowiąca dojazd do węzła Romanów na autostradzie A2.

Zdaniem dyr. zarządu dróg wojewódzkich w Łodzi Mirosława Szychowskiego przebudowa drogi między Bolimowską Wsią a Skierniewicami, to największy obecnie projekt realizowany przez zarząd dróg. Dodał, że odcinek ten to istotne połączenie na sieci tras wojewódzkich regionu. Jak mówił, droga nr 705 prowadzi z jednego z największych miast regionu - Skierniewic na Mazowsze, przecinając po drodze autostradę A2. Jest też istotnym uzupełnieniem tzw. odcinków bramowych, czyli tras wjazdowych do woj. łódzkiego.

Reklama

Ważną inwestycją będzie nowy most na rzece Warcie w miejscowości Warta. Obecny obiekt, pochodzący z 1982 r., jest w bardzo złym stanie technicznym i zagraża bezpieczeństwu. Według burmistrza Warty Jana Serafińskiego ta inwestycja jest ważna przede wszystkim ze względów przeciwpowodziowych. "Przebudowa wałów, która miała miejsce w ostatnich latach, wymusza również zmiany w konstrukcji mostu. Teraz różnica poziomu wody przed i za mostem wynosi nawet 80 cm" - mówi.

Nowy most o długości 220 metrów będzie miał formę łuku. Na czas jego budowy, przewidzianej do sierpnia 2018 roku, obok postawiony zostanie most tymczasowy. Wartość całej inwestycji wynosi blisko 37 mln zł.

W sumie planuje się zmodernizować lub rozbudować ok. 126 km dróg wojewódzkich.

Jak mówi marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień, podnoszenie standardu dróg wojewódzkich wpływa nie tylko na komfort jazdy kierowców, ale dzięki szerszej jezdni, nowym chodnikom, ścieżkom rowerowym, zatokom autobusowym, poprawia się stan bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. "Zmodernizowane drogi to także polepszenie warunków otoczenia dla wielu przedsiębiorstw. To również atut dla samorządów w rozmowach z potencjalnymi inwestorami. Zwiększa bowiem szansę ulokowania inwestycji w ich pobliżu" - tłumaczy. (PAP)