Zysk operacyjny wyniósł 8,5 mln euro wobec 5,6 mln euro zysku rok wcześniej.

EBITDA wyniosła 20,3 mln euro wobec 17,1 mln euro w III kw. 2015 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 319,6 mln euro w III kw. 2016 r. wobec 317,4 mln euro rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 4,1 mln euro skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 9,4 mln euro straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 900,9 mln euro w porównaniu z 875,2 mln euro rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 4,14 mln euro wobec 6,37 mln euro straty rok wcześniej.

"W pierwszych dziewięciu miesiącach wypracowaliśmy 900,9 mln euro przychodów ze sprzedaży, co stanowi 2,9% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku i jest zgodne z planowaną dynamiką. EBITDA wynosił 60,5 mln euro, a EBIT 25,2 mln euro, co stanowi 54,5-procentowy wzrost" - czytamy w raporcie.

"Do sukcesów w działalności gospodarczej przyczyniły się podobny zakres sprzedaży dużych urządzeń gospodarstwa domowego oraz aż 36,3-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży małych urządzeń gospodarstwa domowego. Zwiększone wkłady w rozwój i marketing wspierają również poprawę struktury sprzedaży, co znajduje swoje odzwierciedlenie we wzmocnieniu sprzedaży wyżej plasujących się marek handlowych, a przede wszystkim urządzeń klasy premium ze znakiem towarowym Asko, która wzrosła o 7,9%, a także wzmocnieniu sprzedaży urządzeń z segmentu premium i urządzeń innowacyjnych" - czytamy dalej.

W pierwszych 9 miesiącach grupa zainwestowała w rozwój 23,9 mln euro, czyli 2,7% obrotów (o 0,18 pkt proc. więcej r/r).

Grupa Gorenje jest czołowym europejskim producentem sprzętu AGD. Akcje Gorenje notowane są na głównym rynku giełd w Warszawie i w Ljubljanie.

(ISBnews)