Apple rozważa ekspansję na rynek tzw. wearable devices. Firma sonduje możliwości zdobycia udziału w rynku sprzedaży cyfrowych okularów – ryzykownego, jednak potencjalnie zyskownego obszaru tego sektora.

Znajdujące się nadal w fazie testów urządzenie umożliwi bezprzewodowe połączenie z iphonem, wyświetli obrazy oraz informacje w polu widzenia noszących go osób oraz może korzystać z rozszerzonej rzeczywistości.

Zdaniem osoby zaznajomionej ze sprawą, która prosi o zachowanie anonimowości, Apple już kontaktowało się z potencjalnymi dostawcami. Firma zamówiła już od jednej z firm niewielką liczbę wyświetlaczy. Liczba zamówień jest jednak zbyt mała, by rozpocząć masową produkcję.

Apple nie podjęło jeszcze ostatecznej decyzji ws. wprowadzenia okularów na rynek. Najwcześniejsza realna data potencjalnej premiery to 2018 rok. Firma z siedzibą w Cupertino znana jest z tego, że testuje, wstrzymuje i anuluje badawcze projekty nawet bez ujawnienia ich. Rzecznik prasowy firmy Trudy Muller odmówił komentarza w sprawie.

Dyrektor generalny Apple’a Tim Cook znajduje się pod presją. Firma zmuszona jest wobec słabnącej sprzedaży inhonów do wprowadzenia na rynek nowego wartościowego produktu. W lipcu Apple wyraziło entuzjazm wobec nowej technologii tuż po wielkim sukcesie gry Pokemon Go (która ją wykorzystuje). Rzeczywistość rozszerzona (AR) to system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Wykorzystuje do tego obraz z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. Użytkownik korzystający z AR może obserwować życie toczące się np. w mieście oraz wirtualne elementy nałożone na rzeczywisty obraz.

Reklama

Okulary elektryczne byłyby pierwszym produktem w segmencie AR autorstwa „Jabłka”. Firma stara się o zdobycie konkurencyjnej przewagi dzięki akwizycjom firm specjalizujących się w powyższej technologii. W 2013 roku zakupiło firmę PrimeSense (specjalizująca się w rozwoju technologii wspierającej gry oparte o rejestrację ludzkiego ruchu). Z kolei w 2015 i 2016 roku Apple dokonało akwizycji startupów Metaio Inc. and Flyby Media Inc.