"W kwestii zapowiadanych przez nas w IPO gier free-to-play - działamy zgodnie z planem. W segmencie premium mieliśmy w ostatnim czasie kolejną premierę, a jeszcze do końca roku czekają nas premiery gier HOPA na PS4, Xbox i rynek mobilny. Pracujemy ponadto nad wejściem na Apple TV" - powiedział ISBnews Urbanek podczas uroczystości debiutu spółki na GPW.

"Pipeline na 2017 jest właściwie zamknięty. Obok wspomnianych FTP, w segmencie premium pojawią się tytuły naszych zewnętrznych kooperantów. Zgłaszają się do nas kolejne studia z nowymi projektami, ale będą to tematy raczej na 2018, obok naszej własnej produkcji. Nie powinno być problemu z kontentem na kolejne lata" - dodał dyrektor.

Prezes spółki Tomasz Grudziński liczy, że przyszły rok pokaże, iż nadzieje związane z czterema grami FTP są uzasadnione. Według jego słów, kapitał z IPO wesprze szczególnie budowanie bazy użytkowników, kiedy te gry wejdą na rynek.

"Obecnie priorytetem jest rozwój gier free-to-play, które udoskonalamy i dopasowujemy do oczekiwań użytkowników. Stopniowo, w 2017 r., dla każdego z tych tytułów, będziemy uruchamiali kampanie zwiększające liczbę użytkowników. Znaczna kwota zostanie przeznaczona na promocję gry 'Bladebound' - naszego flagowego tytułu free-to-play, a działania będą obejmowały m.in. przygotowanie profesjonalnego trailera. Stawiamy również na zwiększenie rozpoznawalności Artifex Mundi oraz naszych gier, poprzez obecność na międzynarodowych targach i wydarzeniach dla graczy. Środki przeznaczymy również na rozwój działalności wydawniczej i planujemy współfinansować projekty zewnętrznych deweloperów" – wskazał Urbanek.

Grudziński zaznaczył, że spółka skupia się głównie na rozwoju gier w modelu free-to-play, ale nie zaniedbuje fanów gier HOPA, dla których przygotowuje kolejne tytuły. Do końca 2017 roku chce mieć ponad 60 tytułów HOPA w portfolio.

"Pracujemy nad produkcjami własnymi oraz grami we współpracy z zewnętrznymi deweloperami. Część środków z emisji przeznaczymy na inwestycje w najbardziej perspektywiczne projekty opracowywane przez niezależne studia" – zaznaczył prezes.

Wcześniej w rozmowie z ISBnews Urbanek wskazywał, że Artifex Mundi liczy, że na przełomie I i II kwartału 2017 roku może mieć nawet dwa tytuły free-to-play będące na etapie, w którym inwestycja w ich marketing będzie opłacalna.

W 2015 r. przychody i wynik netto wzrosły odpowiednio do 17,5 mln zł i 7 mln zł. W I półroczu 2016 r. przychody wyniosły 10,6 mln zł, a zysk netto 3,3 mln zł.

Spółka jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Spółka prowadzi obecnie pierwotną ofertę publiczną i liczy na debiut na GPW w listopadzie br.

(ISBnews)